روند ابتلا به ايدز درکشور رو به افزایش است

دکتر مینوز محرز،رئيس مركز تحقيقات ايدز از آخرین آمار ایدز در کشور، گفت: آخرین آمار رسمی موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس ایدز در ایران به طور رسمی و دقیق توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی افزود: آمار تخمینی در ایران جمعیت مبتلایان به ایدز را سه برابر 30هزار نفر آلوده شده ویروس نشان می‌دهد.یعنی ما تنها یک سوم اینها را شناسایی کرده‌ایم.

رئيس مركز تحقيقات ايدز دانشگاه علوم پزشكي تهران عنوان کرد: متاسفانه روند ابتلا به این بیماری درکشور روبه افزایش است و بیشتر مبتلایان را خانم ها تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: متاسفانه اکثر زنانی که ایدز دارند، از طریق تماس جنسی با همسران‌شان به این بیماری مبتلا شده‌اند. همسر این زنان به دلیل اعتیاد تزریقی یا تماس‌‌های جنسی آلوده شده‌اند و این ویروس را به آنها منتقل کرده‌‌اند.

رئيس مركز تحقيقات ايدز وزارت بهداشت گفت: بيش از 90 درصد موارد جديد ابتلا به ايدز در ايران از طريق تماس جنسي و به خصوص در شهرهاي بزرگ و درگروه سني 25 تا 30 سال است.

عضو كارگروه كشوري كنترل ايدز وزارت بهداشت گفت: اگر آگاهي رساني درباره اين بيماري بين مردم افزايش نيابد به زودي شاهد انفجار اين بيماري در جامعه ايران خواهيم بود زيرا بيماري ايدز در ايران اكنون مانند آتشفشان خاموشي است كه به زودي بايد منتظر فعال شدن آن باشيم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا