هفتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی و سل برگزار می شود

 دکتر حمید رضا جماعتی دبیر علمی این کنگره گفت:این کنگره دوسالانه با همکاری مستقیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن ریه اروپا (ERS) ،انجمن ریه آمریکا(ATS) و انجمن ریه ترکیه (TSS) در تهران برگزار می شود.وی افزود:در کنگره امسال علاوه بر متخصصان صاحب نام داخل کشور در زمینه بیماریهای ریوی، مراقبتهای ویژه و بیماریهای عفونی مرتبط با ریه همچنین 42 نفر از اساتید خارجی مشهور ریه، ICU ، مراقبت های ویژه ، سل و بیماریهای ریوی از قاره های آسیا، آمریکا، اروپا ،آفریقا حضور خواهند یافت.

جماعتی اظهار کرد: در این گردهمایی بزرگ علمی ضمن ارائه و معرفی پیشرفتهای نوین در زمینه موضوعات مرتبط، مشکلات و معضلات موجود در زمینه بیماریهای ریوی مطرح خواهد شد و پس از بحث و گفتگو در جلسات علمی راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات ارائه می شود.
در ادامه دکتر اسماعیل مرتاض دبیر اجرایی این کنگره گفت:دوره های بازآموزی به صورت تئوری و عملی توسط متخصصان و گروه های آموزشی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی بین المللی شرکت در این دوره ها ارائه خواهد شد.
دبیر اجرایی کنگره در پایان افزود: در طی چهار روز برپایی این کنگره، جلسات متعدد علمی در قالب پنل،میزگرد، کارگاههای آموزشی تئوری و عملی، ویدئو کنفرانسهای و همچنین ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر برگزار خواهد شد.
وی گفت: با توجه به همزمان شدن روز ملی مبارزه با سل (23مهر ماه) و این کنگره بین المللی، بیست و چهارمین کنگره سراسری سل با همکاری مستقیم مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری همانند کنگره سالهای گذشته برگزار خواهد شد.
مرتاض افزود:بیماری های ریوی ،عفونت های ریوی ، بیماری های قارچی و ویروسی،باکتریایی ،مراقبت های ویژه ،جراحی های ریوی و بیماری های ریوی اطفال از جمله محورهای مورد بحث و بررسی این کنگره است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا