گزارش ویدئوئی از ربات دینامیک به شکل سگ

سینا پرس : جدیدترین ربات ساخته شده توسط مرکز پژوهشی دینامیک شهر بوستون یک ربات ساخته شده به شکل سگ است که دارای چهار دست و پا بوده و و می تواند در شرایط ناهموار زمین حرکت کرده و در صورت برخورد ضرباتی مانند لگد نیز تعادل خود را حفظ خواهد کرد .

این ربات جدید “Spot” نام داشته و همانطور که در ویدئوی منتشر شده جهت معرفی آن مشاهده می شود ، کارمندان این شرکت با پای خود به این ربات در حال حرکت ، ضربات محکمی وارد می کنند ولی این ربات “Spot” به خوبی می تواند تعادل خود را حفظ کرده و به مسیر خود ادامه دهد .

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی سازندگان این ربات ، نوع طراحی ویژه ربات فوق ، به وی این امکان را می دهد که از تپه ها و سطوح نا هموار و حتی راه پله ها بالا رفته و پائین بیاید . همانطور که در این ویدئو دیده می شود ، ربات فوق همچنین امکان دویدن با سرعت مناسبی را داشته و وزن آن نیز در حدود 72 کیلو گرم است .

سازندگان این ربات هوشمند در طراحی آن از سنسورهای ویژه ای در بخش فوقانی آن استفاده کرده اند که می تواند با بررسی شرایط و عوارض سطح زمین ، دستورات لازم را جهت حرکت و حفظ تعادل ربات فوق صادر کند . برای حرکات این ربات نیز از باتری های قابل شارژ الکتریکی و پمپ های هیدرولیکی استفاده شده است که این دست و پاهای ربات را قابل انعطاف و حرکت می کند .

شرکت پژوهشی بوستون دینامیک Boston Dynamics ، یکی از شرکت های زیر مجموعه گوگل است که پیشتر رباتی با نام BigDog را طراحی کرده بود که دقیقا در ابعاد و اندازه های بزرگتر ولی کاملا مشابه ربات جدید است . ربات BigDog یک صد و هست کیلو گرم وزن دارد .

یکی دیگر از ربات های کشهور ساخته شده توسط این شرکت مشهور ، ربات اطلس ATLAS است که کاملا شبیه انسان بوده و قادر به انجام برخی حرکات کاراته است .

پیش بینی می شود ربات “Spot” در ماموریت ها و شرایط مختلفی قابلیت کار و اجرای عملیات داشته باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا