بررسی بقایای استخوانی دو هزار ساله در ژاپن

سینا پرس : باستان شناسان ژاپنی در کاووش های خود در منطقه ساکورای SAKURAI این کشور ، با بقایای یک حفره بیضی شکل  در زیر زمین برخورد کردند که در آن مقادیری استخوان ، سفال و اشیا چوبی قرار داشت . آزمایش های انجام شده بر این بقایای استخوانی نشان داد که این استخوان ها به حیوانات مختلفی تعلق داشته و در میان آن ها تنها یک استخوان بزرگ کتف گراز وحشی نیز شناسائی شد .

پژوهش های بعدی نشان داد که این حفره و محتویات عجیب و غیر عادی آن احتمالا در سده سوم میلادی و در پی فعالیت های به اصطلاح جادوئی کاهنان باستانی این سرزمین که به شمن shaman معروف هستند ، ساخته شده است . تحقیقات پژوهشگران همچنین بیانگر این موضوع بود که این مجموعه باستانی احتمالا توسط شمن ملکه هیمیکو Himiko و همسر وی امپراتور یاماتو Yamato و به جهت انجام پیشگوئی ، ساخته شده است . کارشناسان اعتقاد دارند این سنت و روش های خرافی از کشور چین وارد فرهنگ مردم ژاپن در عصر باستان شده است .

لازم به توضیح است که این حفره باستانی در بقایای مخروبه های سایت تاریخی ماکیموکو Makimuku کشف شده است . در استخوان کتف گراز یافت شده در این حفره ، سه سوراخ دارای اثر سوختگی وجود دارد که احتمالا بر اثر استعمال یک سیخ داغ جهت پیشگوئی آینده از طریق بررسی نقوش موجود در این کتف به وجود امده است . کائورو تراساوا Kaoru Terasawa ، باستان شناس ژاپنی که تحقیقات مربوط به این کشف را پیگیری می کند در رابطه با این موضوع اعلام کرد : سنت پیشگوئی از طریق بررسی نقوش کتف حیوانات از فرهنگ چین وارد ژاپن شده و به تدریج به عنوان یک فعالیت اصلی در دربار ژاپن درآمد .

شمن به راهبان و کاهنان نوعی مذهب بدوی و اولیه گفته می شود که هدف اصلی آن ها ایجاد ارتباط با عناصر طبیعی و ماوراالطبیعه بود . برخی از پژوهشگران اعتقاد دارند این واژه از  زبان باستانی منطقه سیبری گرفته شده و به معنی دانائی است . مهمترین وظایف شمن ها در جوامع باستانی ، ایجاد ارتباط با ارواح و پیشگوئی از آینده و انجام مراسم مذهبی بود .