روبات قورباغه مانند به اعماق تومورهای سرطانی وارد می‌شود

کارشناسان یک روبات به شکل قورباغه‌ ساخته‌اند که با سفر به اعماق بدن بویژه معده می‌تواند به بررسی و شناسایی تومورهای سرطانی بپردازد.
 
گفتنی است، این روبات که توسط پرینتر 3 بعدی ساخته شده است، توسط فرد بلعیده می‌شود و از طریق مری وارد دستگاه گوارش افراد می‌شود.
 
روبات قورباغه مانند به اعماق تومورهای سرطانی وارد می‌شود   تصاویر
بررسی‌ها نشان می دهند، نکته منحصر بفرد وجود نوعی دم در بدنه این روبات است که به پزشکان اجازه می‌دهد به صورت بی‌سیم به کنترل روبات بپردازند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،در این روبات نسل جدیدی از دوربین فیلم برداری نصب شده است و کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از آن تحولی منحصربفرد در مقابله با سرطان به وجود خواهد آورد. 
 
روبات قورباغه مانند به اعماق تومورهای سرطانی وارد می‌شود   تصاویر
از جمله مزایای استفاده از این روبات وجود سیستم هدایت شونده در آن برای تصویر برداری از وضعیت تومورها است که حتی به بیماران اجازه می‌دهد در محل کار و یا منزل خود اقامت داشته باشند و پزشکان در بیمارستان‌ها توسط سیستم کنترلی روبات را به بخش‌های مختلف بدن آنها بفرستند. 
 
این روبات TE نام دارد و پس از بلعیده شدن توسط بیمار می تواند از طریق برقراری ارتباط با یک سنسور پوشیدنی که به کمر بیمار نصب می‌شود اطلاعات دریافتی را ذخیره کرده به پزشک معالج اطلاعات را بفرستد. 
 
روبات قورباغه مانند به اعماق تومورهای سرطانی وارد می‌شود   تصاویر
این شیوه درمانی ساده، دقیق، قابل اعتماد و غیر تهاجمی است و مقاله مرتبط با آن در مجله Hkie به چاپ رسیده است. 
 
این روبات به سادگی در بدن افراد مانند یک قورباغه شنا می‌کند. از این روبات می‌توان برای تشخیص سرطان‌هایی چون مری، معده و روده بزرگ استفاده کرد که در رتبه‌های بالای مرگ و میر افراد قرار دارند. 
 
از جمله مزایای این شیوه درمانی ارزان بودن به نسبت روش‌های سنتی تشخیص تومور و نیز عدم ایجاد استرس در بیمار است. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا