وزیر بهداشت برای بررسی ریزگردهای خوزستان به اهواز سفر کرد

دکتر سید حسن هاشمی در بیمارستان امام(ع) اهواز در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: ازطرف رییس جمهوری مامور شده ام تا به اهواز بیایم و موضوع آلایندگی این استان را که چند روز است تشدید شده از نزدیک بررسی کرده و گزارش آن را به هیات دولت ارائه نمایم.

وی از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان به مردم و بویژه بیماران تنفسی در روزهایی که استان با مشکل آلودگی هوای ناشی از گرد و خاک مواجه بوده، ابراز رضایت کرد.

وی گفت: خوشبختانه مسوولان استان خوزستان از جمله استاندار، این موضوع را با جدیت و حساسیت بالایی دنبال کرده و گزارش آن را به تهران ارسال کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دولت مصمم است تا موضوع آلایندگی هوای استان خوزستان را بطور جدی بررسی و منشا آن را پیدا کرده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام نماید.

دکتر هاشمی گفت: رییس جمهوری با حساسیت، موضوع آلایندگی را دنبال می کند و امیدوارم در نشست آتی دولت تصمیمات خوبی برای رفع این مشکل اتخاذ نماییم.

وی گفت: فردا ضمن شرکت در کمیته بحران استان خوزستان جمع بندی نشست را به تهران منتقل خواهم کرد تا در جلسه هفته آینده دولت مورد رسیدگی قرار گیرد.

بروز گرد و خاک در استان خوزستان طی دو هفته گذشته زندگی عادی مردم استان را مختل کرده است.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و خاک موجود در هوای اهواز و چند شهر دیگر در استان خوزستان از 9 هزار میکروگرم بر متر مکعب عبور کرده که 66 برابر حد مجاز است.

مدارس اهواز و 9 شهرستان استان خوزستان روز سه شنبه برای سومین روز متوالی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل بود.

تمامی ادارات کل استان در اهواز نیز به دلیل غلظت بالای هوا ناشی از گرد و خاک روز سه شنبه تعطیل شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا