تنظیم خودکار پروتز خودران حین راه رفتن با فناوری جدید

اندام‌های مصنوعی خودکار نمی‌توانند به سادگی مورد استفاده قرار بگیرند و باید از بیخ و بن بر روی اندام نصب شده و سپس برای مطابقت با ویژگی‌های فیزیکی مانند اندازه و قدرت و رفتار بیمار باید تنظیم شود. به طور معمول، یک متخصص پروتز باید تنظیمات لازم را در این باره انجام دهد.راه حل محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، یک الگوریتم نرم‌افزاری است که کاری شبیه متخصص پروتز را به طور خودکار و با هزینه کمتر انجام می‌دهد. این نرم‌افزار قادر است در هر پروتز خودران نصب شده و نیروی مورد استفاده در موتورهای اجراکننده مفاصل را تنظیم کند تا بیمار بتواند به راحتی حتی زمانی که در حال انجام کارهایی مانند حمل اثاثیه سنگین در لابی فرودگاه است، راه برود.

پاهای پروتزی با تقلید از عملکرد پاهای زنده کار می‌کنند. آنها مهندسی شده هستند، به طوری که زاویه مفاصل مصنوعی برای مطابقت با حرکات طبیعی مانند راه رفتن برنامه ریزی شده‌اند. الگوریتم به ثبت زوایای مفاصل در زمان واقعی پرداخته، آنها را در مقابل زوایای مناسب مقایسه می‌کند، هر گونه تغییرات مورد نیاز را محاسبه کرده و آنها را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

به گفته محققان، آزمایش الگوریتم نشان می‌دهد که قادر است تنظیمات بهتری را نسبت به متخصص پروتز ارائه دهد ، اما کار بیشتری مورد نیاز است.به گزارش ایسنا، یافته‌های این گروه در مجله Annals of Biomedical Engineering منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا