پیشنهاد استقرار تحقیق و توسعه شرکتهای خارجی در دانشگاهها

حسین سالارآملی با بیان اینکه در دوران پساتحریم دو پیشنهاد از سوی وزیر علوم به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است، گفت: یکی از پیشنهادهای وزیر علوم این بود که تمامی ابرپروژه هایی که با طرف خارجی در دوران پساتحریم قرار است در ایران اجرا شود، یک پیوست علمی، آموزش و فناوری داشته باشد تا در کنار اجرای این پروژه ها نیروهای متخصص در داخل کشور تربیت شوند و در آینده هم بتوانند همان پروژه ها را مدیریت و هم دانش فنی آن در جامعه رسوخ کند.

وی افزود: پیشنهاد دوم وزیر علوم این بود که شرکت های خارجی که در ایران حضور دارند مانند LG، سامسونگ و نوکیا و شرکت هایی که قرار است در پساتحریم به ایران بیایند، بخشی از تحقیق و توسعه(R&D) خود را به داخل کشور و در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران مستقر کنند. این اقدام باعث می شود نیروهای متخصص کشور جذب این واحدهای تحقیق و توسعه شوند و هم در جریان تحولات بین المللی علم و فناوری، نوآوری و خلاقیت قرار بگیریم.

به گزارش مهر، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تصریح کرد: این دو پیشنهاد مورد توجه معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته و برای اجرایی شدن به مسئولان مربوط ارسال شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا