آزمایشگاه الکتروشیمی پژوهشگاه مواد آغاز به کار کرد

علیرضا آقایی گفت: کاربرد دستگاه پتانسیواستات، بررسی الکتروشیمی نمونه هایی است که از فعالیت الکتروشیمیایی در ادوات الکتریکی از جمله خازن، باتری، پیل سوختی و غیره کاربرد دارد.وی خاطر نشان کرد: دستگاه تست پیل سوختی نیز برای منوسل طراحی شده که می تواند منوسل های سوخت های متانولی و هیدروژنی را تست کند.

رئیس پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: در حال حاضر با امکانات در دسترس، تنها یک سایز از منوسل، قابلیت تست دارد، همچنین تا توان خروجی ۱۲۵ وات را پشتیبانی و تست می کند.آقایی از آغاز فعالیت رسمی ارائه خدمات آنالیز تست ترشوندگی ایستا در آزمایشگاه سیالات و ترشوندگی این پژوهشگاه خبر داد و گفت: دستگاه ترشوندگی ایستا که از امسال شروع به ارائه خدمات آنالیز در این پژوهشگاه کرده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه توسط  تیم تحقیقاتی در گروه الکتروسرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده است.

رئیس پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: این دستگاه در حال حاضر امکان اندازه گیری زاویه تماس ترشوندگی مایعات متفاوت با سطوح را در حالت ایستا دارد.

آقایی خاطر نشان کرد: موارد استفاده نتایج این آنالیز در تمام شاخه های مهندسی سطح، مواد، بیومواد و نانو مواد کاربرد دارد.وی بیان کرد: این دستگاه همچنین قابلیت بررسی تاثیر زبری سطوح، نانو ذرات موجود در سطح، عملیات شیمیایی و فیزیکی اعمالی بر سطوح مواد(بیو و غیربیو) را از طریق تحلیل چگونگی ترشوندگی سطوح با سیال مورد نظر را دارا است.

رئیس پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: در مدت کوتاهی که این دستگاه شروع به ارائه خدمات آنالیز کرده است، بسیاری از دانشگاه های ایران متقاضی استفاده از این دستگاه بوده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا