شبکه های اجتماعی عرصه جدید فعالیت اسنودن

 اسنودن در ژوئن 2013 اطلاعات طبقه بندی شده ای از برنامه های فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) از جمله برنامه شنود پریزم (برنامهٔ جاسوسی) را به روزنامه های گاردین و واشنگتن پست لو داد که سبب تیره شدن روابط آمریکا با برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی مانند آلمان و برزیل شد.

اسنودن که به دلیل افشاگری اسرار دولتی توسط دولت آمریکا تحت تعقیب است، تاکنون فقط حساب کاربری سازمان امنیت ملی آمریکا را در توییتر دنبال کرده است.
اولین توییت اسنودن این است: آیا اکنون صدای مرا می شنوید؟اسنودن دومین پیغام خود را در پاسخ به نیل دگریس تایسون، اخترشناس آمریکایی، چنین نوشت:اکنون در مریخ هم آب داریم! به نظر شما آن ها هم در مرزها گذرنامه شما را بررسی می کنند تا دوستانشان را بشناسند؟
حساب کاربری توسط توییتر تایید شده است و طی 9 ساعت بیش از 710 هزار نفر این حساب را دنبال کردند.
اسنودن در سال 2013 پس از افشاگری درباره شنود گسترده مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی توسط سازمان جاسوسی آمریکا از این کشور خارج شد.
پس از انتشار مقاله روزنامه گاردین درباره گرداوری اطلاعات میلیون ها کاربر آمریکایی‏، اطلاعات اسنودن به تیتر اصلی مطبوعات جهان بدل شد.
گفته می شود اسنودن قبل از خروج از آمریکا از 1.7 میلیون سند سری دولتی نسخه برداری کرده است.
اتهاماتی که در آمریکا علیه اسنودن مطرح شده است‏، منجر به حداقل 30 سال حبس خواهد شد. او چندی قبل در یک ارتباط ویدیویی خطاب به شهروندان ژنو گفت مایل است به کشور سوییس پناهنده شود.
وی پیش از این به عنوان مامور مخفی آمریکا در ژنو مشغول به کار بوده است. وی درباره بازگشت احتمالی به آمریکا به مخاطبان گفته که مقامات این کشور هیچ تضمینی برای محاکمه عادلانه به وی نداده اند.
به گزارش  ایرنا از رویترز،او در این باره گفت: تنها چیزی که تاکنون به طور قطعی اعلام شده، این است که دولت من را اعدام نخواهد کرد. این وعده به هیچ عنوان ضامن برگزاری یک محاکمه عادلانه و علنی نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا