10 دقیقه پیاده‌روی، راه مقابله با اثرات منفی کم‌تحرکی

در حالی که در مطالعات پیشین به تاثیر منفی نشستن‌های طولانی مدت بارها اشاره شده این بار نیز متخصصان دانشگاه میزوری یادرآور شده‌اند که راه رفتن تنها برای مدت 10 دقیقه پس از نشستن‌های مداوم با تاثیرات منفی بی‌تحرکی روی سیستم عروقی مقابله می‌کند.

دکتر «جائوم پادیلا» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: زمانیکه افراد به طور مداوم برای مدت زمان شش ساعت یا بخش اعظمی از ساعت کاری خود را بی‌تحرک باشند جریان خون در پاها به نسبت زیادی کاهش می‌یابد.

در این مطالعه 11 مرد سالم، مورد بررسی قرار گرفته و عملکرد سیستم عروقی آنان قبل و بعد از نشستن‌های طولانی مدت ارزیابی شد. این متخصصان دریافتند نشستن مداوم برای مدت زمان شش ساعت باعث می‌شود جریان خون در رگ‌های قسمت پایین پا به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

همچنین متخصصان پس از افت جریان خون در عروق پاهای این مردان از آنان درخواست کردند برای مدت 10 دقیقه پیاده روی کنند که مشاهده شد جریان خون در عروق بهبود پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر پادیلا همچنین افزود: مطالعات نشان می‌دهد کاهش زمان نشستن به سلامت قلب و عروق و سوخت و ساز بهتر کمک می‌کند. هرچند لازم است تحقیقات بیشتری انجام گیرد تا مشخص شود آیا تکرار دفعات کاهش فعالیت سیستم عروقی بر اثر نشستن‌های طولانی می‌تواند به مشکلات عروقی بلندمدت منجر شود؟

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا