20 درصد زوج های ایرانی ناباروری را تجربه می کنند

 دکتر ناصر امیر جنتی افزود: نقش و علل مردانه بیش از 60 درصد موارد را شامل می شود که این میزان از آمار جهانی بالاتر است.
وی بااشاره به اینکه عوامل عفونی یکی ازعلل مهم در ناباروری مردان به شمار می روند، گفت:این موضوع نیازمند توجه، پیشگیری و در صورت ابتلا، تشخیص و درمان به موقع و مناسب است.
جنتی با اشاره به اینکه تفاوت آشکاری از نظر شیوع بیماری های عفونی در مناطق مختلف وجود دارد، اظهار کرد: در کشورهای آفریقایی درصد بالایی از ناباروری را عوامل عفونی تشکیل می دهند اما این موضوع در کشورهای پیشرفته به علت درمان سریع و مناسب، درصد کمتری از علل ناباروری را شکل دهند.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در پاسخ به اینکه چه عفونت های جنسی، مردان را بیشتر مورد تهدید قرار می دهد و روی باروری آنها تأثیر می گذارد، گفت: به طور کلی می توانیم عفونت های تأثیر گذار در ناباروری را به دو گروه تقسیم بندی کنیم که اول شامل عفونت هایی که از طریق فعالیت جنسی منتقل نمی شوند همانند عفونت های ادراری که به راحتی قابل تشخیص و درمان هستند و دسته دوم عفونت هایی که از طریق تماس جنسی منتقل شده و غالبا بدون علامت هستند و اگر درمان مناسب و کافی صورت نگیرد، عوارض آن به صورت ناباروری بروز خواهد کرد.
دکتر سعید آراسته اورولوژیست و عضو دیگر تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به اینکه غیر از عفونت هایی که مربوط به سیستم تولید مثل است، عفونت های فراگیری که سبب ایجاد تب می شوند هم می توانند در روند تولید اسپرم ایجاد اشکال کند.
به گزارش ایرنا ازپژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی (ابن سینا)،وی با تشریح اهمیت عفونت های پروستات و تأثیر آن بر ناباروری مردان گفت:به طور کلی پروستات غده مهمی است که در فراهم آوردن محیط مناسب برای عملکرد اسپرم اهمیت زیادی دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا