اقتصاد مقاومتی نیازمند شفافیت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی

مصطفی کریمیان اقبال در گفتگو با مهر گفت: طی سال های گذشته دانشجویان بسیاری از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده اند که این افراد به عنوان نیروی انسانی متخصص بشمار می روند و اگر قصد داریم اقتصاد دانش بنیان را در کشور نهادینه کنیم باید روند به کارگیری این افراد را شفاف کنیم.

وی بیان کرد: با به کارگیری نیروی انسانی متخصص است که می توانیم زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم کنیم.مشاور فناوری پژوهشگاه مهندسی شیمی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی با ورود به شرکت های دانش بنیان می توانند اهداف دستیابی به اقتصاد دانش بنیان را در کشور محقق کنند، بنابراین باید حمایت از بخش خصوصی افزایش یابد تا شاهد راه اندازی شرکت های دانش بنیان بیشتری باشیم.

کریمیان اقبال با اشاره به اینکه طی سال های گذشته قوانین حمایتی خوبی از شرکت های دانش بنیان در کشور تدوین شده است، گفت: ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان بسیار مطلوب بوده و این نوع حمایت ها زمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان جدید را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر با توسعه حمایت های مالی و معنوی از شرکت های دانش بنیان، وجود نیروی انسانی متخصص، راه اندازی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بستر توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور فراهم است که برای حفظ این شرایط باید مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی افزایش یابد.

مشاور فناوری پژوهشگاه مهندسی شیمی با اشاره به شرایط پسا تحریم گفت: در این شرایط بستر مبادلات تجاری افزایش می یابد که در این شرایط باید تبادل فناوری با محوریت مشارکت شرکت های دانش بنیان داخلی دنبال شود.

کریمیان اقبال تاکید کرد: در شرایط فعلی و پسا تحریم موضوع توانمند سازی شرکت های دانش بنیان بسیار مورد توجه است؛ بنابراین در راستای قراردادهای مشترک بین المللی باید جایگاه شرکت های دانش بنیان نیز دیده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا