به روز رسانی برترین هوش مصنوعی تجاری جهان

تقریبا یک سال بعد  از رونمایی از جدیدترین دفتر مرکزی آی بی ام (IBM) در شهر نیویورک که برای هوش مصنوعی واتسون (Watson) طراحی شده بود، این شرکت قرار است دفتر مرکزی غربی خود را نیز معرفی کند. این دفاتر مرکزی که واتسون غرب (Watson West) نام گرفته اند، سال آینده در سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا راه اندازی خواهد شد و به عنوان دفتر منطقه ای برای برقراری ارتباط با شرکت های استارت آپ، VC ها و سایر موجودیت های تجاری و اقتصادی در سیلیکون ولی (Silicon Valley) عمل خواهد کرد.

 این دفتر همچنین به عنوان دفتر جهانی و اصلی برای کسب و کار و تجارت شرکت آی بی ام خواهد بود و تمرکز آن بیش تر بر روی خرده فروشان و شرکت های متمرکز بر مصرف کننده خواهد بود. هوش مصنوعی واتسون  در طول سال گذشته بسیار هوشمند تر شده است به طوری که می تواند معانی و زبان های مختلف را بسیار بهتر از پیش درک کند و هم چنین ساختار سخنگو بودن نیز به آن افزوده شده است. به این ترتیب می توان انتظار داشت که شرکت هایی که به واسطه مشکلات ارتباطی از این هوش مصنوعی استفاده نمی کردند نیز برای بهره گرفتن از واتسون علاقه نشان بدهند.

علاوه بر این نیز باید یادآور شد که واتسون در کاربری خود در این مراکز، به روز رسانی های بصری بسیاری را دریافت کرده است که توانایی این هوش مصنوعی برای تشخیص تصاویر و اجسام را بالاتر برده است.  یکی از قابلیت های این هوش مصنوعی، استودیو دانش یا Knowledge Studio است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد که به صورت راحت تر و سریع تر از رابط کاربری این هوش مصنوعی بهره برداری کنند.

شایان ذکر است که واتسون در پروژه تشخیص بحران آلاینده ها در شهر پکن نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و کاربری های آن به موارد خاص محدود نمی شود، به همین دلیل نیز می توان واتسون را به عنوان بزرگ ترین هوش مصنوعی تجاری جهان به حساب آورد. حال با دریافت این به روز رسانی ها توسط این هوش مصنوعی می توان انتظار داشت که کاربری آن در سطحی گسترده تر نیز توسط شرکت های مختلف اعمال شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا