ناسا: در کره مريخ آب به حالت مايع وجود دارد

سازمان ناسا در نشستی خبری اعلام کرد در کره مریخ آب در حالت مایع وجود دارد.
-سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا- امروز (دوشنبه) وجود آب در مریخ را تایید کرد. این آب مملو از بلورهای نمک است و تنها گاهی اوقات پدیدار می شود. جیم گرین، رئیس بخش علوم سیاره ای ناسا وجود موجود زنده در مریخ را تایید نکرد؛ اما به این نکته اشاره کرد که زندگی روی زمین وابسته به آب است.
"جان ام گرانسفلد،" فضانورد آمریکایی نیز اعلام کرد :ناسا باید مراقب باشد در مأموریت های فضایی مریخ را آلوده نکند. در پی چنین اقدامی ممکن است میکروب ها به این سیاره منتقل شوند.
مریخ اکنون یک بیابان یخ زده است، اما مطالعات زمین شناسانه صخره های این سیاره که در جریان ماموریت های قبلی به سطح آن انجام شد، نشان می دهند که این سیاره گرمتر و مرطوب تر بوده است.
یخ های قطبی نزدیک به چهار دهه قبل در این سیاره کشف شد و الگوهای فرسایش سطح این سیاره احتمال جدی وجود رودخانه ها و اقیانوس ها در سال های اولیه روی این سیاره را به ذهن متبادر می کنند.
با این وجود، با توجه به جاذبه کم و نازک بودن اتمسفر این سیاره، تصور می شود که این آب تا حد زیادی تبخیر شده و برخلاف سیاره زمین، آب تبخیر شده به مریخ بازنگشته است.
شواهد وجود آب جاری در مریخ، اطلاعات کارشناسان را در مورد این سیاره و توانایی آن برای میزبانی از حیات تغییر می دهد.