معرفی برترین صفحات خورشیدی جهان

به گزارش مهر، صفحات خورشیدی از این جهت که هزینه انرژی خانواده ها را تا حد چشمگیری کاهش می دهند و در عین حال فناوری دوست دار محیط زیست نیز به شمار می آیند از ارزش قابل توجهی برخوردار است.

سلول های خورشیدی که در پیوند به یکدیگر صفحات خورشیدی را تشکیل می دهند، نور خورشید را از طریق مواد فوتوولتائیک نظیر سیلیکن به الکتریسیته تبدیل می کنند. زمانی که نور خورشید به این مواد می تابد، انرژی درونی آن جذب شده و موجب می شود الکترون های درون سیلیکن از موقعیت خود بگریزند. الکترون های رها شده در ادامه به دام افتاده و بدین ترتیب جریان الکتریسیته تولید می شود.

برآورد شده که تا پایان سه ماهه سوم سال گذشته میلادی بیش از 17 هزار و 500 مگاوات برق خورشیدی در آمریکا تولید شده که برای تأمین برق بیش از 3.5 میلیون خانه کافی بوده است.

در این میان تولید و به کارگیری صفحات خورشیدی ویژه استفاده های مسکونی با رشد خیره کننده ای همراه بوده است به طوریکه رشد 58 درصدی در این بخش گزارش شده است.

از سوی دیگر انتخاب بهترین صفحات خورشیدی موجب می شود تا تولید برق به این روش با صرف هزینه ای کمتر و با راندمان بالاتر صورت گیرد.درحال حاضر صفحات خورشیدی Kyocera KD315GX-LPB در زمره بهترین و مؤثرترین صفحات خورشیدی جهان به شمار می آید. بازده کاری این صفحات اگرچه 16 درصد است اما طرفداران زیادی دارد. این صفحات طول عمر زیادی داشته و تا 5 سال نیز ضمانت دارند.

همچنین صفحات خورشیدی Canadian Solar CS6X-305M نیز در دنیا طرفداران زیادی دارد.درحال حاضر صفحات خورشیدی تولید شده در این شرکت در 50 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحات از حیث کارایی و زیبایی در زمره 10 صفحات خورشیدی برتر جهان قرار دارند. بازده کاری این صفحات 15.9 درصد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا