حل معضل تامین غذای آینده با مزارع سه‌طبقه شناور

 مسئولان شرکت Forward Thinking Architecture در بارسلونا در مورد جزئیات فنی طرح خود اظهارکردند: طبق بررسی‌های انجام شده، بهترین طرح موجود ساخت مزارع شناور در سه طبقه است. طبقه پایین هر مزرعه به استخرهای پرورش ماهی اختصاص می‌یابد و در طبقه دوم شرایط مناسب کشت بدون خاک یا هیدروپونیک فراهم می‌شود.برای تامین انرژی این مجموعه زراعی شناور که حدود دو کیلومتر مربع مساحت دارد، از پنل‌های خورشیدی نصب شده بر روی سقف استفاده خواهد شد.

طبق محاسبات انجام شده می‌توان از این مزرعه شناور در سال حدود هشت تن سبزیجات و 1.7 تن ماهی برداشت کرد.ایده اصلی شرکت طراح مزارع شناور انتقال کامل مزارع موجود بر روی زمین به سطح آب و رفع تمامی مشکلات موجود در کشت‌زرع زمینی است.

صفحات خورشیدی پیش‌بینی شده در این طرح انرژی الکتریکی مورد نیاز مزرعه شناور را برای تولید محصولات زراعی هیدروپونیک یا کشت بدون خاک تامین می‌کند.محققان برای جلوگیری از اتلاف آب شیرین در مزرعه شناور پس از تصفیه پساب کشت هیدروپونیک آن را به طبقه پایین یا قسمت کشت ماهی منتقل می‌کنند.

نکته قابل توجه در این سیستم استفاده از کود مملو از نیتروژن به جای مانده از مواد دفعی ماهیان جهت افزایش سرعت کشت در بخش کشت بدون آب است.

دکتر خاویر پونس، مدیرعامل شرکت Forward Thinking Architecture در مورد اهداف طرح مزارع شناور گفت: هدف از طراحی مجموعه خودکفای مزارع شناور، تولید محصولات کشاورزی در سواحل کم‌عمق شهرهای در حال توسعه است. به گزارش مهر ، وی در ادامه افزود: از مجموع 35 کلان‌شهر دارای جمعیت بالای ده میلیون نفر، حدود 25 کلان‌شهر مثل شانگهای، جاکارتا، توکیو و نیویورک در کنار آب قرار دارند که این امر نشان‌دهنده اهمیت مسئله تولید محصولات ارگانیک بر روی سطح آب است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا