اختصاص جایزه دو میلیون دلاری به مسابقه طراحی موتور جت در آمریکا!

 شرکت در مسابقه طراحی موتور جت آینده موسوم به جایزه نیروی هوایی برای تمامی شهروندان آمریکایی و افراد دارای اقامت دائم و سن بالای 18 سال آزاد است.

طبق اعلام مسؤولان نیروی هوایی آمریکا هدف از برگزاری این مسابقه افزایش روند پیشرفت و تکامل موتورهای جت و به دنبال آن کاهش وزن و افزایش قدرت تولیدی برای تامین انرژی مورد نیاز هواپیماهای آینده است.

سرهنگ آرون توکر، رئیس بخش موتورهای توربینی مرکز تحقیقات نیروی هوایی ایالات متحده در مورد این رقابت اظهار کرد: برای اولین‌بار است که نیروی هوایی یا هر شاخه‌ای از ارتش ایالات متحده اقدام به برگزاری مسابقه و پیشنهاد جایزه قابل توجه برای افزایش رقابت در مسابقه می‌کند.

توکر معتقد است که بهترین راه برای جذب نظرات و طرح‌های افراد متخصص خارج از نیروی هوایی برگزاری مسابقه با اختصاص مبلغ جایزه قابل توجه است.

مسؤولان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا معتقدند که برگزاری رقابت‌هایی مانند مسابقات رباتیک دارپا اولین نمونه از این رقابت‌هاست.

توکر با اشاره به بهترین طرح ممکن برای دریافت جایزه دو میلیون دلاری این مسابقه افزود: پس از ورود اولین موتورهای توربینی به صنعت هوا و فضا در سال 1948 میلادی، مشکلات موجود در موتورهای پیستونی که نمونه‌ای از آنها در خودروهای امروزی استفاده می‌شود برطرف شد. هر دو موتور توربینی و پیستونی مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ به عنوان مثال موتورهای پیستونی در عین کم مصرفی وزن بالایی دارند و موتورهای توربینی با وزن کمتر مصرف سوخت بسیار بیشتری دارند.

در واقع هدف اصلی نیروی هوایی امریکا ترکیب مصرف کم موتورهای پیستونی در موتورهای سبک‌ وزن توربینی است.

به گزارش ایسنا ، وی در مورد روش رقابت موتورهای پیشنهادی افزود: برای دریافت جایزه دو میلیون دلاری لازم است که هر شرکت کننده نمونه آزمایشی موتور خود را به سازمان تحویل دهد، پس از آن موتور باید دو آزمایش شش ساعته را با موفقیت انجام دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا