نرم افزار سازمان ناسا کمک بزرگی برای خلبانان

 شاید کم کردن دقایقی از زمان پرواز با هواپیما کار چندان بزرگی به نظر نرسد، اما با در نظر گرفتن دهها هزار نفر مسافر که هر روزه با هواپیما مسافرت می‌کنند، می‌بینیم صرفه جویی در سوخت و انتشار کربن به سرعت بالا می‌رود.
 
نرم افزار سازمان ناسا کمک بزرگی برای خلبانان   عکس
 
سازمان فضایی ناسا در جستجوی توسعه و طراحی نرم افزاری برای حمل و نقل هوایی است که شرایطی همچون آب و هوا و مسیرهای پرواز را کنترل می‌کند و در نتیجه مسیرهای سریع‌تری را برای پرواز پیشنهاد می‌کند.
 
نرم افزار کاربردی ناسا که برنامه‌ریز آگاه ترافیک (TAP) نام دارد می‌تواند روی یک تبلت نصب شود و به طور مستقیم از طریق اینترنت و گیرنده و پخش مدار بسته و خودکار هواپیما (ADS-B) و اینترنت (در صورت وجود) به قطب الکترونیکی هواپیما متصل گردد.
 
نرم افزار سازمان ناسا کمک بزرگی برای خلبانان   عکس
 
از اینجا به بعد، این نرم افزار وضعیت فعلی هواپیما، ارتفاع پرواز، مسیر پرواز، ترافیک هوایی اطراف و شرایط آب و هوایی لحظه‌ای را کنترل می‌کند و همچنین با جستجو در تغییرات ارتفاع و مسیر پرواز می‌تواند روی زمان پرواز و میزان سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای تاثیر زیادی بگذارد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛خلبان با استفاده از این نرم افزار می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره میزان ترافیک و مسیر پرواز داشته باشد و بر اساس این اطلاعات شیوه پرواز خود را تنظم نماید.
 
در نتیجه این امید است که بتوان با استفاده از این برنامه کاربردی شاهد کیفیت بالاتری در پروازهای هواپیماها باشیم.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا