سلامت مردم محل تسویه حساب های سیاسی نیست

 به گزارش سیناپرس از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سعید متصدی افزود: درخواست حل معضل گرد و غبار در مدت یکسال از دوره مدیریت جدید سازمان حفاظت محیط زیست از سوی افراد یا بیانگر نداشتن تخصص آنها در موضوع و نداشتن اطلاعات علمی در این زمینه است یا بیانگر غرض ورزی شخصی و سیاسی افراد است که امروز سلامت مردم و محیط زیست را بهانه ای برای دستیابی به دیگر اهداف خود می دانند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با طرح این پرسش که کسانی که امروز خود را صدای رسای مردم خوزستان معرفی می کنند، چرا در هشت سال گذشته که وضعیت محیط زیست کشور و استان خوزستان شرایطی اسفناک را تجربه می کرد، هیچ واکنشی در این زمینه نداشتند، گفت: عزم جدی دولت و سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه ریزی و اقدام جهت کاهش اثرات پدیده گرد و غبار در کشور است و دولت خدمت به مردم را وظیفه خود می داند اما اینکه عده ای بخواهند با فرصت طلبی، مردم را ابزار اهداف خود قرار دهند، قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: مردم خوزستان به خوبی تشخیص می دهند که ادعای حل مسایل محیط زیستی در بازه زمانی کوتاه مدت و با توجه به شرایط خشکسالی در کشور، ادعای غیر کارشناسی است.

متصدی ادامه داد: این افراد بهتر است به جای فرافکنی، تلاش کنند با حفظ آرامش جامعه و عدم تشویش اذهان عمومی در تبدیل برنامه ریزی ها و اهداف تعیین شده به نتایج مثبت و کمک رسانی به دولت و تمام دستگاه های اجرایی مرتبط ، مسوول و متوجه باشند که سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی این امر نیست.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در استان خوزستان شاهد هستیم محصول بی تدبیری و عدم توجه به مساله محیط زیست در سال های گذشته است .
چندی است گرد و غبار بخشی از اهواز و خوزستان را در برگرفته و زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است.هفته گذشته این جریان در اهواز اتفاق افتاد و به دلیل سرعت باد از بیابان های جنوب و جنوب شرق اهواز و اطراف حمیدیه، بار سنگین غبار را با خود همراه و به غلظت 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید. این اتفاق برای روز یکشنبه نیز پیش بینی شده بود و به وقوع پیوست که در چند روز آینده، تراکم ابر بر آسمان اهواز خواهیم داشت که از شدت وقوع حادثه می کاهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا