استفاده از روش های درمان طبیعی برای مقابله با ویروس ایدز

گروهی از محققان در آخرین پژوهش های خود پروتئینی را کشف کرده اند که گسترش ویروس ایدز را کند می کند بنابراین این کشف باعث می شود تا پژوهشگران بتوانند روش های درمان طبیعی را برای مقابله با این ویروس ایجاد کنند .

ونگ هوی ژنگ (Yong-Hui Zheng) دانشیار میکروبیولوژی و ژنتیک مولکولی در دانشگاه ایالتی میشیگان (Michigan State University) در ایالات متحده امریکا در رابطه با این مساله می گوید: « بر اساس تحقیقات پیشین ، ما می دانستیم که می توانیم در گسترش ویروس ایدز دخالت کنیم اما نمی توانیم این مکانیسم را شناسایی کرده و روند آن را متوقف سازیم . »

در این پروژه تحقیقاتی ، پژوهشگران دریافتند که پروتئین ERManI از تکثیر ویروس اچ آی وی یا همان ایدز جلوگیری می کند . ژنگ با توجه به این یافته ها می گوید : « اکنون ما می دانیم که پروتئین ERManI کلید اساسی در این مساله است و می تواند به عنوان پتانسیل یک درمان ضد ویروسی در نظر گرفته شود . »

اتزم به توضیح است که در حال حاضر هیچ روش درمانی قطعی برای بیماران مبتلا به HIV-1 وجود ندارد . با این که روش های درمانی antiretroviral وجود دارد اما این گونه بیماران با کمک این روش ها فقط می توانند زندگی طولانی تری داشته باشند اما به طور کامل درمان نمی شوند .

با توجه به گفته های ژنگ ، روش های دارو درمانی فعلی باید برای تمام طول عمر بیمار مورد استفاده قرار گیرد که خود این موضوع سبب بروز عوارض جانبی و بسیاری مسائل دیگر می شود . او در ادامه توضیحاتش می افزاید : « ما یک راه درمانی برای این بیماران پیدا کردیم که در آن بدن خود افراد به کمک و  حفاظت از خود در برابر ویروس می پردازد . »

قابل ذکر است که روش درمانی بر پایه پروتئین ERManI می تواند برای بیماران مبتلا به HIV-1 مورد استفاده قرار گیرد اما نیازمند تحقیقات و آزمایش های بالینی بیشتری در آینده است . مرحله بعدی این بررسی ها آزمایش مقاومت ویروس اچ آی وی بوده که ممکن است از طریق افزایش سطح پروتئین ERManI ایجاد شود .

لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله شیمی زیستی (Journal of Biological Chemistry) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است . جهت مشاهده متن کامل این مقاله در ژورنال فوق الذکر ، اینجا را کلیک کنید .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا