همکاری مشترک برای بازاریابی و فروش نانوزبری‌سنج

فلکستک آلاینس (FlexTech Alliance) اعلام کرد که برنامه همکاری مشترک با شرکت فوردی تکنولوژی (4D Technology Corporation) آغاز کرده است. در قالب این همکاری مشترک، شرکت فلکستک قصد دارد محصول خود موسوم به FlexCamTM را که یک ماژول مترولوژی برای سنجش نقص و زبری سطح است را در چند رویداد مختلف معرفی کند. برنامه‌ای موسوم به Large-Area Roll-to-Roll In-Line Surface Metrology Program محل رونمایی از این محصول برای علاقه‌مندان است. پروژه ساخت این ابزار در سال 2012 کلید خورد که هدف از آن توسعه فناوری برای اندازه‌گیری و بازرسی سریع سطوح در خط تولید قطعات الکترونیکی است.
ساخت این دستگاه به درخواست یکی از مشتریان انجام شد. یکی از ویژگی‌های مهم این ابزار، امکان بررسی زبری سطح در محدوده ابعاد یک نانومتر است که با سرعتی در حدود یک متر در دقیقه انجام می‌شود که محدوده دید نمونه 4 میلیمتر است.
محصول نهایی این شرکت دارای قابلیت‌هایی فراتر از دیگر ادوات موجود در بازار است با این حال به نظر می‌رسد که هنوز فضای زیادی برای توسعه وجود داشته باشد. این ابزار برای مشخصه‌یابی زیرلایه‌ها و لایه‌های میانی طراحی و ساخته شده‌است تا نیاز تولیدکنندگان فیلم‌های لایه‌نازک را برآورده سازد. با این حال از صنایع مختلف نظیر تولید کنندگان اپتیک‌های دقیق، کاربردهای غیر رول به رول و همچنین کسانی که قصد دارند درجا، زبری را اندازه‌گیری کنند نسبت به این فناوری علاقه‌مند شده‌اند.
مالکولم تومپسون از مدیران شرکت فلکستک می‌گوید: « شرکت فوردی در حال ارائه ابزارهای مختلف و پیشرفته به صنایع مختلف است. یکی از راه‌های ورودی به این صنعت و تجاری‌سازی این ابزار موفقیت در معرفی این دستگاه است.»
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،اریک نواک از مدیران توسعه کسب و کار شرکت فوردی می‌گوید: « این محصول توسط چند شرکت در حوزه الکترونیک دریافت شده و ما در حال مذاکره جدی با چندین شرکت دیگر برای خرید این ماژول به منظور بازرسی در خط تولید هستیم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا