نیجریه از فهرست کشورهای بومی فلج اطفال خارج شد

 بیش از یک سال است که هیچ مورد ابتلای طبیعی فلج اطفال در نیجریه گزارش نشده است. البته هنوز نمی توان گفت که فلج اطفال در این کشور ریشه کن شده است؛ چراکه طبق قانون سازمان بهداشت جهانی باید به مدت سه سال هیچ موردی از فلج اطفال گزارش نشود، تا بتوان گفت فلج اطفال ریشه کن شده است.
افغانستان، نیجریه و پاکستان به عنوان سه منطقه آلوده در سال گذشته توسط WHO درنظر گرفته شدند. اکنون نیجریه از این لیست حذف شده است و دو کشور افغانستان و پاکستان باقی مانده اند.
ژان گاف، نماینده یونیسف در نیجریه گفت که نیجریه به نقطه عطف با ارزشی دست یافته است؛ ولی هنوز برای جشن زود است و به منظور ریشه کنی کامل، باید تلاش ها در تمام سطوح ادامه یابد.
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به فلج اطفال از سال 1988 میلادی کاهش چشمگیری داشته است و فقط 416 مورد در سال 2013 به ثبت رسید که با توجه به آمار 350 هزار نفر در سال 1988، بسیار پایین است. 
ویروس فلج اطفال کودکان زیر 5 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و از طریق مواد غذایی آلوده و آب منتقل می شود و به سرعت در روده گسترش پیدا می کند و به سیستم اعصاب حمله می کند و منجر به فلج و معلولیت می شود. 
به گزارش ایرنا از رویترز،ابتکار ریشه کنی فلج اطفال از سال 1988 از طریق اتحاد دولت ها با سازمان هایی نظیر یونیسف و سازمان بهداشت جهانی آغاز شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا