انتقال مواد غذائی به ایستگاه فضائی بین المللی

سینا پرس : ساکنان ایستگاه بین المللی فضائی ، فضانوردانی هستند که برای انجام این ماموریت ، دوره های ویژه ای را می گذرانند . یکی از مباحث بسیار حساس و مورد توجه در این ماموریت ها ، بحث نحوه تغذیه و استفاده از مواد غذائی در این ایستگاه بین المللی در شرایط دور از زمین و نبود جاذبه است .

مسئول تدارکات و تهیه مواد غذائی پروژه ایستگاه بین المللی فضائی دیروز دوشنبه اعلام کرد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در تاریخ هفدهم فوریه ( برابر با بیست و هشتم بهمن ماه ) یک فضاپیمای پیشرفته ترابری ، مقادیری مواد غذائی شامل بیست کیلوگرم سبزیجات و میوه های تازه به همراه سایر مواد غذائی مورد نیاز به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل کند .

وی همچنین خاطر نشان کرد که ساکنان این ایستگاه بین المللی درخواست مقداری چاشنی های غذائی مانند سس مایونز و خردل کرده اند .

در همین راستا آلکساندر آگوریف Alexander Agureyev مدیر بخش دارو و مطالعات زیستی بخش تدارکات ایستگاه بین المللی فضائی اعلام کرد : " به طور معمول و به صورت استاندارد ، باید مقادیری جیره غذائی از مواد و سبزیجات تازه در برنامه غذائی فضانوردان قرار دهیم . این مواد عبارتند از : سبزیجات ، سیب ، پرتقال ، گریپ فروت و پیاز . بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ، این مواد غذائی تا هفته آینده به ایستگاه فضائی بین المللی ارسال خواهد شد . "  

لازم به توضیح است که پیش از این مسئولان سازمان فضائی روسیه و آمریکا بر سر ارسال مواد غذائی برای فضانوردان این ایستگاه دچار اختلاف و مشکل بوده و روسیه ، دریافت مواد غذائی از سوی آمریکا را برای فضانوردان خود قدغن کرده بود که البته این مشکل در حال حاضر رفع شده و مواد غذائی یکسانی برای همه فضانوردان ارسال خواهد شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا