گزارش تصویری از مجتمع اقامتی زیر اقیانوس

سینا پرس : این مجتمع اقامتی  با صرف هزینه ای بسیار هنگفت و استفاده از پیشرفته ترین  تکنولوژی های روز دنیا در سواحل فیجی واقع در اقیانوس آرام جنوبی ساخته شده و ساکنان این اقامتگاه تفریحی که با نام هتل پوزایدئون شناخته می شود امکان  تجربه کردن  اقامتی شگفت انگیز در زیر آب را دارند .

تمامی تاسیسات و اتاق های این هتل در عمق ده متری اقیانوس  ساخته شده و این مساله پس از انجام محاسبات فنی و مبتنی بر ویژگی های زیست محیطی منطقه انتخاب شده است زیرا در این محدوده از دریا، به دلیل شرایط وجود نور کافی خورشید در طول روز ، امکان مشاهده محیط اطراف در آب های نسبتا شفاف و زلال این منطقه وجود دارد ولی  در مناطق عمیق تر نور خورشید قابل دستسی نبوده و به دلیل وجود تاریکی در آن ، عملا منظره اقیانوس قابل رویت نخواهد بود .

موضوع دیگری که از سوی سازندگتن این اقامتگاه آبی مورد توجه قرار داشته ، بحث تامین اکسیژن و تنظیم فشار هوای داخل مجموعه اقامتگاهی است که در صورت ساخته شدن این مجموعه در عمق بیشتر ، هزینه های طرح بالاتر رفته و تامین شرایط حیات در داخل آن سخت تر می شد .

همان طور که گفته شد نام این مجموعه اقامتی هتل پوزایدئون یا  Poseidon Undersea Resort است که این نامگذاری با الهام از اساطیر باستانی انجام شده و در  اسطوره های یونان باستان است پوزایدئون خدای دریاها یا برادر زئوس خدای خدایان است .

 در این هتل میهمانان می توانند بر اساس بودجه و تعداد نفرات خانواده یا گروه مسافرتی شان از میان اتاق اتاق ها و فضاهای این هتل عموما دارای دایواره و  سقفی گنبدی فرم از جنس شیشه های مخصوص با مقاومتی بسیار بالا هستند که علاوه بر تامین امنیت کافی و مقاومت در برابر فشار آب و شرایط زیر دریا ، دارای شفافیت فوق العاده ای هستند که به بینندگان اجازه می دهد تا مسافتی نسبتا دور را در زیر آب نظاره کنند .

ناگفته نماند که مسافران و میهمانان  این هتل باید  برای رزرو اتاق های آن باید از مدت ها پیشتر اقدام کنند ، البته هزینه اقامت در این هتل نیز به نسبت هتل های عادی ، بسیار گرانتر است و به طور میانگین هزینه یک هفته اقامت در این هتل برای هر اتاق حدودا پانزده هزار دلار می شود . هتل پوزایدئون دارای امکانات رفاهی کامل و تکنولوژی های روز است و  ارتباط شما با جهان از طریق اینترنت ، تلفن ، دریافت امواج ماهواره ای و …. همچنان برقرار است . 

به دلیل قرار گرفتن این هتل در محل زندگی آبزیان دریائی ، به  صورت عادی ده ها گونه ماهی در اطراف شیشه های این هتل در حال پرسه زدن هستند ولی با این وجود ، در داخل اتاق های این هتل ، دریچه های پخش غذا در آب وجود دارد که با فشردن دکمه کنترل آن ها از این دریچه ها غذاهای دریایی برای ماهیان در آب آزاد شده که باعث جذب تعداد زیادی ماهی به اطراف اتاق می شود که به این ترتیب میهمانان هتل می توانند این ماهی ها را از نزدیک و بهتر مشاهده کنند . 

برای ورود و خروج به هتل نیز نیازی به پوشیدن لباس غواصی و شیرجه زدن در آب وجود ندارد زیرا مسافرین می توانند به سادگی سوار قایق های مخصوص شده و به محل هتل بر روی سطح آب رسیده و از آن جا به وسیله آسانسورهای آبی به فضای داخلی هتل برسند . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا