راه‌اندازی نخستین مرکز مبارزه با سرطان خاورمیانه

دکتر سید امیرمحسن ضیائی در گفتگو با مهر، به جزئیات راه اندازی این مرکز پزشکی اشاره کرد و گفت: مرکز پزشکی طب پیشگیری و مبارزه با سرطان» با هدف ارزیابی سلامت افراد، از طریق بررسی و تحلیل کامل کروموزوم‌ها و ژنوم، برای نخستین بار در خاورمیانه و در بیمارستان هلال‌احمر ایران در دوبی آغاز بکار کرد.

وی افزود: این مرکز پزشکی، از نظر برخورداری از جدیدترین تجهیزات و استفاده از روش‌های مربوط به تحقیقات ژنتیک سلولی، تجزیه و تحلیل ژنوم، منحصر به فرد و بی نظیر است.

ضیائی با اشاره به اینکه این مرکز برای نخستین بار است که از سوی هلال‌احمر ایران در میان سایر جمعیت‌های ملی در بیمارستان ایرانیان هلال‌احمر در دوبی راه‌اندازی شده است، افزود: امروزه علوم ژنتیک، تجزیه و تحلیل ژنوم، به‌ منظور ایجاد روش‌های نوین جلوگیری و بهبود امور تشخیصی و درمان بیماری‌های سرطانی و غیر سرطانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: توانایی علمی این مرکز در زمینه ایجاد و اجرای دقیق پروژه‌های تحقیقاتی در دو زمینه بسیار مهم امور پزشکی و بالینی در بیمارستان‌ها شامل طب پیشگیری و درمان ویژه بیماران سرطانی و غیر سرطانی از جمله بیماری‌های ارثی است.