همه آنچه باید درباره خون بدن بدانید

 تغذیه و سلامت ریشه اصلی تعادل بدن و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها ست که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.علم تغذیه و سلامت که ریشه اصلی تعادل سیستم ایمنی بدن و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها است منبع اصلی آن در مایعی معجزه‌ساز و آشنا به نام خون نهفته است.در این گزارش با حایگاه خون در تغذیه و سلامت بدن آشنا می‌شویم.
بسیاری از بیماری‌ها آلوده شدن خون است و سلامتی سیستم ایمنی بدن مرتبط با سلامتی این مایع معجزه‌آسا یا خون مایعی است که وظیفه تغذیه سلول‌ها و اندام‌های بدن را بر عهده دارد.
اگر بیشتر به این موضوع دقت کنیم پی خواهیم برد اگر این مایع شگفت‌انگیز نقش خود را به خوبی ایفا کند باید سلامت آن را تضمین شود.
حجت‌السلام والمسلمین حمیدرضا رحمانی کارشناس طب اسلامی با اشاره به نقش خون در تغذیه وسلامت بدن و پیشگیری بیماری‌ها اظهار کرد: خون یک مایه شگفت‌انیگیز است که مسئولیت تغذیه سلولها و اندام‌ها ر بر عهده دارد و از طرفی اگر سلامت آن تضمین شود نقش بسزایی در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها ایفا می‌کند.
وی افزود: خون علاوه بر وظیفه تغذیه سلولها و اندام‌ها بهداشت، سلامت و تصفیه و پاکیزگی بدن و سیستم ایمنی را بر عهده دارد.
به طور طبیعی خون به وسیله رگ‌های مختلف از طرفی سلولها و اندام ها را تغذیه می‌کنند و از طرفی دیگر مواد آلاینده بدن را از سلول‌ها به کبد و سپس در فرایندی به طحال انتقال می دهد.
حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به راه‌های پاکیزگی خون را تصریح کرد: روش‌های مختلفی برای تصفیه . پاکیزگی خون وجود دارد که فسد،حجامت و اهدای خون از راه‌کارهایی که طب اسلامی آن را پیشنهاد می‌دهد دراین روش ها هرکدام برای رگ‌های مختلف در نظر گرفته شده است.
از آنجایی که بیماری ها با گسترش علم و تکنولوژی رابطه مستقیم دارد با گسترش تکنولوژی بیماری‌های نوظهور نیز به وجود می‌آیدو باید با روش‌‌های مختلف با این بیماری‌ها مقابله می‌کنیم.
کارشناسان بر این باورند که ترکیبی از طب سنتی اسلامی ائمه و نوین پاسخگوی درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها است.
عسل محصول طبیعی است که رنبورعسل با تغذیه از انواع میوه‌ها، گل‌ها و گیاهان در یک فرایند طبیعی تهیه و ما با استفاده از آن می‌توانیم صاحب بدنی ایمن در مقابله با بیماری‌های مختلف شویم. 
حجت‌السلم و المسلمین رحمانی در پایان با اشاره به اینکه عسل مایع طبیعی بهترین معجون برای تصفیه و تقویت خون است گفت: عسل به دلیل نوع ترکیب خاصی که دارد و محصول طبیعی برگرفته از انواع میوه‌ها ،گل‌ها و گیاهاناست بهترین معجون برای تصفیه و تقویت خون است.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛در حقیقت عسل دارویی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌هاست.
گفتنی است خون مایع حیاتی است که نقش بسزایی درتغذیه بهداشت و سلامت سیستم ایمنی بدن دارد و نگهداری از این مایع حیاتی می‌تواند زمینه‌ای برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های نوظهور در دنیای امروز باشد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا