سیاست‌های تشویقی دانشگاه شهید چمران در راستای چاپ کتاب

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو درباره اقدامات دانشگاه در حوزه چاپ و نشر کتاب همچنین اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام راه‌اندازی مجدد چاپخانه دانشگاه در سال گذشته بود که در دوره مدیریت پیشین تعطیل شده بود.

وی افزود: به همین جهت اساتید برای چاپ کتاب‌های خود ناگزیر به دانشگاه‌های دیگر استان‌ها مراجعه می‌کردند که موجب دشواری برای آن‌ها بود در سال 92، در مجموع 50 عنوان کتاب در چاپخانه دانشگاه به چاپ رسید و در سال 93 نیز 35 عنوان کتاب چاپ و منتشر شد که با توجه به راه‌اندازی مجدد چاپخانه، این تعداد مربوط به نیمه دوم سال تحصیلی است.

معاون پژوهش‌ و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌ که دانشگاه از چاپ و نشر کتاب حمایت می‌کند، گفت: با راه‌اندازی مجدد چاپخانه دانشگاه، اساتید با سهولت بیشتری اقدام به چاپ و نشر کتاب‌ها و یافته‌های علمی و پژوهشی خود می‌کنند زیرا هزینه چاپ کتب بسیار مناسب است و این هزینه‌ها از گرانت پژوهشی دانشگاه تأمین و به عبارت دیگر به‌صورت غیرمستقیم به اساتید بازپرداخت می‌شود.

حاجی‌دولو با اشاره به این‌که چاپ کتاب یکی از شاخص‌های علمی ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی در این بخش، ویراستاری علمی و ادبی کتاب در دانشگاه انجام می‌شود چاپ و نشر کتاب از شاخص‌های علمی و پژوهشی هر دانشگاه و کشور است و تألیف کتاب در فعالیت‌های پژوهشی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید چمران اهمیت ویژه‌ای برای چاپ کتاب قائل است و اساتید و اعضای هیأت‌ علمی را به آن تشویق می‌کند. تألیف کتاب یک امتیاز برای اساتید و دانشگاه است و به همین جهت از این رویکرد حمایت و حق‌التألیف نیز به اساتید پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا , معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید ‌چمران اهواز با بیان این‌ که چاپ کتاب و افزایش انتشارات در دانشگاه در دستور‌ کار قرار دارد، گفت: امسال تاکنون 11 عنوان کتاب در دانشگاه به چاپ رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، آمار انتشار کتاب نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا