طرح‌های تحقیقاتی با آموزش‌ روستائیان به بهره‌برداران منتقل شود

سید مجید موسوی اظهار کرد: در وزارت جهاد کشاورزی مالکیت در اختیار بخش خصوصی است و تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در ساختار اولیه کشاورزی تمام وظایف در سه بعد آموزش، تحقیقات و ترویج پایه‌ریزی شده است که هر کدام باید کار خود را انجام دهند تا کشاورزی بتواند رشد و توسعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر سه بخش تحقیقات، آموزش و ترویج از هم بیگانه بودند در صورتی که باید با هم و در کنار هم به توسعه بخش کشاورزی کمک کنند.

موسوی ادامه داد: در کنار هم بودن این سه تشکیلات تحت یک مدیریت واحد، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی البرز ابراز داشت: امروز در بخش کشاورزی با مشکل آموزش، ترویج کشاورزی و آموزش کارکنان مواجه هستیم که با یک برنامه مدون و یکپارچه می‌توان به اهداف بلندمدت توسعه دست یافت.

وی در ادامه بر لزوم اجرای بیشتر آموزش‌های مزرعه‌ای و انتقال یافته‌های تحقیقاتی و آموزش‌های روز به بهره‌برداران بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: همچنین برای رسیدن به توسعه پایدار و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی باید از ظرفیت و دستاوردهای تحقیقاتی بهره گرفت.

به گزارش ایسنا ، این مقام مسئول در پایان گفت: طرح‌های تحقیقاتی باید از طریق آموزش‌های روستایی به جامعه بهره‌برداران انتقال یافته و همچنین آموزش‌های ترویجی باید بر اساس سطح و نیاز کشاورز و بهره‌بردار باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا