فعالیت بلندترین کوه آتش فشانی در اوراسیا

سینا پرس : بر اساس گزارش سازمان های زمین شناسی ، بزرگترین کوه آتش فشانی منطقه اوراسیا که Klyuchevskoi نام دارد دور تازه ای از فعالیت های آتش فشانی را آغاز کرده است . منابع رسمی در روسیه اعلام کردند این قله آتش فشانی که در برخی منابع با نام aka Klyuchevskaya Sopka نیز نامیده می شود در نخستین ساعات روز گذشته ( بیستم ژانویه برابر با سی ام دی ماه ) فعالیت خود را آغاز کرده است . این موضوع به صورت رسمی از سوی مرکز بررسی و مشاهده فعالیت های آتش فشانی Kamchatka تائید شد .

فعالیت آتش فشانی قله Klyuchevskoi نسبتا شدید گزارش شده و در ساعات نیمه شب به اوج خود رسید . بر اساس اعلامیه رسمی منتشر شده از سوی مرکز بررسی و مشاهده فعالیت های آتش فشانی Kamchatka ، در این فوران آتش فشانی ذرات خاکستر و بخار سرخ رنگ و بسیار داغی از دهانه آتش فشان به خارج پرتاب شده و تا ارتفاع دویست متری از دهانه آن به سمت آسمان شلیک شده  است . در این گزارش همچنین تاکید شده است که ذرات خاکستر خارج شده از دهانه آتش فشان Klyuchevskoi تا ارتفاع 6 هزار متری از سطح دریا در منطقه وسیعی در اطراف این کوه گسترده شده اند .

بر اساس اخبار دریافتی از منابع محلی ، در این فعل و انفعالات  مواد مذاب از دهانه این آتش فشان خارج شده و به سمت مناطق کم ارتفاع تر در حال جاری شدن است . در زمان ارائه این گزارش ، این مواد مذاب به میزان یک کیلومتر امتداد یافته بودند و گفته می شود  این فعالیت همچنان ادامه دارد .

مطالعات زمین شناسی نشان می دهد که قله Klyuchevskoi یک قله جوان بوده و در حدود هفت هزار سال پیش شکل گرفته است . ارتفاع این قله در زمان آخرین فعالیت آتش فشانی آن که در ماه آکوست در تابستان سال 2013 رخ داد ، 4 هزار و 385 متر عنوان شده است . شایان ذکر است که این منطقه دارای بیست و نه قله آتش فشانی فعال است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا