همکاری دانشگاهی ایران و ژاپن در زمینه آب و انرژی های تجدید پذیر

 هیات عالی رتبه دانشگاه ' واسدای ژاپن' ، به سرپرستی ' کیکو ساکورای' رییس سازمان مطالعات حوزه اسلامی و استاد دانشکده تحقیق و آموزش بین المللی این دانشگاه، با محمدباقر قهرمانی معاون بین الملل و ناصر معصومی معاون پژوهشی دانشگاه تهران دیدار و گفت وگو کردند.
قهرمانی در این نشست از سفر قریب الوقوع رییس دانشگاه تهران به ژاپن و دیدار از دانشگاه 'واسدا' خبر داد و اظهار امیدواری کرد، در این سفر یادداشت تفاهم همکاری بین دو دانشگاه امضاء شود.
همچنین ' ساکورای' در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه ' واسدا' ، یک دانشگاه خصوصی و پژوهش محور است، گفت: این دانشگاه 140 سال قبل تاسیس شده و فارغ التحصیلان آن در سمت های مختلف و مدیریت ارشد، از جمله نخست وزیری و شرکت های بزرگ تجاری در کشور ژاپن فعالیت می کنند.
وی افزود: دانشگاه ' واسدا ' بیش از 50 هزارنفر دانشجو دارد که همه ساله حدود سه هزار نفر از آنها، برای دوره های یکساله به خارج از ژاپن اعزام می شوند. 
وی ضمن استقبال از همکاری با دانشگاه تهران ، خواستار گسترش تبادل دانشجو و استاد ا این دانشگاه شد .
براساس این گزارش ، ' شیما اوکا' ، استادیار مرکز راهبرد پژوهشی دانشگاه واسدا نیز با اظهار خوشحالی از حضور در دانشگاه تهران گفت: این مرکز با پنج هزار و 400 عضو و هیات علمی، دارای 9 دفتر نمایندگی برای همکاری علمی در کشورهای مختلف است.
وی لزوم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاههای تهران و واسدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: پس از امضای این تفاهم نامه، می توانیم تبادل دانشجو برای انجام دوره های فرصت مطالعاتی 6 تا 9 ماهه را آغاز و تلاش خواهد شد تسهیلاتی برای آنها فراهم شود.
ناصر معصومی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از حوزه های مهم مورد علاقه دانشگاه تهران در زمینه پژوهشی، خواستار تحقق همکاری در این حوزه ها به خصوص در موضوعهایی مرتبط با آب ، کشاورزی، انرژی های تجدید پذیر، فناوری های پیشرفته و نانو شد.
براساس این گزارش محمد مهدی عزیزی رییس پردیس هنرهای زیبا، محمود رضا دلاور مشاور بین الملل پردیس دانشکده های فنی، افشین آخوند زاده مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی و عبدالمجید اسکندری مدیرکل برنامه ریزی و همکاری های بین المللی دانشگاه تهران از دیگران حاضران این نشست بودند.
به گزارش ایرنا از دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ناکازاکی ژاپن به تازگی تفاهمنامه همکاری در تهران امضا کردند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا