مصرف طولانی مدت لووفلوکساسین، در عملکرد دستگاه گوارش اختلال ایجاد می کند

مهدی احمدی فر اظهار کرد: مصرف طولانی مدت یا دوز بالای این آنتی بیوتیک همچنین می تواند سبب افزایش بی رویه ترشح هورمون پروژسترون شود و در سیستم تولیدمثل نیز اختلال ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه این تحقیق با حمایت و پشتیبانی پژوهشگاه رویان و دانشگاه علم و فرهنگ، انجام شده است، گفت: نتایج نشان می دهد که مصرف زیاد این دارو منجر به تخریب بافت تخمدان می شود و تنظیمات هورمون های زنانه را مختل می کند.
احمدی فر با توجه به نتایج به دست آمده از این تحقیق به پزشکان توصیه کرد: در تجویر آنتی بیوتیک ها از خانواده فلوروکینولون ها دقت بیشتری کنند و افرادی که دچار بیماری های عفونی در دستگاه ادراری و تناسلی هستند از مصرف این نوع آنتی بیوتیک بدون مشورت پزشک خودداری کنند.
محقق گروه جنین شناسی پژوهشگاه رویان اظهار کرد: این نوع آنتی بیوتیک ها با نابود کردن باکتری ها و عوامل عفونی، می توانند اثرات جانبی مضری داشته باشند.
احمدی فر هدف از اجرای این تحقیق را پی بردن به آثار مخرب برخی آنتی بیوتیک ها در هنگام درمان عفونت های دستگاه اداری و تناسلی اعلام کرد و گفت: یکی از آنتی بیوتیک هایی که برای درمان عفونت های اداری و دستگاه تناسلی استفاده می شود، لووفلوکساسین است که بر اساس این تحقیق باید در مصرف آن دقت بیشتری به عمل آورند.
وی با اشاره به اینکه تحقیق بر روی عصاره های گیاهی برای جایگزینی این آنتی بیوتیک در حال انجام است، اظهار کرد: تحقیق بر روی این آنتی بیوتیک حدود 2 سال به طول انجامیده و نتایج آن نیز در نشریات مختلف علمی به چاپ رسیده است.
به گزارش ایرنا , این پژوهش به سرپرستی دکتر روح الله فتحی عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان انجام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا