موتورهای جستجوگر ایرانی در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کند

به گزارش ایرنا , ' محمود واعظی 'در گفت وگو با خبرنگاران در ساری افزود : راه اندازی یکی از این موتورها تا پایان امسال و دیگری 27 اردیبهشت سال آینده اعلام عمومی خواهد شد.

وی اضافه کرد : فعالیت این موتور با 150 سرور آغاز می شود و اگر مورد استقبال قرار گرفت بر تعداد سرورها اضافه می شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در خصوص فیلترینگ گفت : سیاست دولت در این خصوص کاملا روشن و شفاف است و بارها این مساله اعلام شده است.

وی افزود : سه دسته شبکه و سایت مجازی داریم که یک دسته به دلیل ماهیتشان هیچ محتوای غیراخلاقی ندارند و می توانند کارشان را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: درصدی دارای محتوای غیراخلاقی و مضر هستند که باید بسته شوند ولی شبکه هایی هستند که 10 تا 20 درصد از نظر اخلاقی با فرهنگ و اعتقادات ما همخوانی ندارند و 80 تا 90 درصد از نظر ما مشکلی ندارند که برای این شبکه ها برنامه فیلترینگ هوشمند را طراحی کردیم.

وی ادامه داد : وظیفه دولت نیست که شبکه اجتماعی درست کند ولی در این راستا حمایت می کند و تسهیلات کم بهره و بلند مدت برای بخش خصوصی که در این زمینه فعالیت بکند در نظر می گیرد.

واعظی گفت : جزو اولویت های ما این است که میزبانی سرورها را به داخل کشور انتقال دهیم.

وی در خصوص افزایش پهنای باند اینترنت و اینکه آیا مجلس در این خصوص همراهی دارد، افزود: مجلس شورای اسلامی درخصوص توسعه اینترنت مخالفتی نداشته و اتفاقا حامی دولت است و آنچه که امروز در حال انجام هستیم به پشتوانه حمایت های مجلس محقق شده است. 

واعظی افزود : تمام وعده هایی که داده شده براساس برنامه در حال انجام است و این در حالی است که با تمام محدودیت هایی دولت و ما داشتیم با تلاس همکاران به نتیجه رسیده است.

وی در خصوص مشکل ارسال پیامک های تبلیغاتی و تجاری به مشترکین گفت : کمیته ای که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات است نظارتی کامل بر محتوا و ارزش افزوده خواهند داشت و این مشکل حل می شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با بیان اینکه تکنولوژی هایی زیادی وارد کشور گردیده اما کمتر در خصوص آنها فرهنگ سازی شده است، تصریح کرد: باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم که ابزاری که در دست داریم کارآیی بالایی دارد و اینکه این ابزار برای بسیاری از کشورها ثروت می آورد چرا برای ما چنین نباشد.

وی افزود : در خصوص شبکه های اجتماعی که میزبان آنها خارج از کشور است قدری باید محتاط باشیم.

وی درخصوص جابجایی اپراتورهای تلفن همراه گفت: توافق اولیه برای این کار صورت گرفته و امیدواریم اواخر سال ۹۴ در این زمینه گام برداریم و جابجایی اپراتورها را انجام دهیم.

واعظی گفت: هر فرد تا دو بار در سال می تواند نسبت به جابجایی اپراتورها اقدام کند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به منظور افتتاح پروژه های مخابراتی به ساری سفر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا