دکتر رودی در بین 10 دانشمند جوان از نگاه 30 نوبلیست

 یاسر رودی که فارغ التحصیل کارشناسی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است،چندی پیش موفق به کسب جایزه معتبر اریک کندل از فدراسیون انجمن های عصب شناسی اروپا (Federation of European Neuroscience Societies) و بنیاد هارتی (Herite Foundation) از آلمان شد.

یاسر رودی تحصیلات کارشناسی خود را از دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف آغاز و دوره کارشناسی ارشد و دکتری  را در مرکزبین المللی مطالعات پیشرفته(SISSA) در ایتالیا به پایان رساند. سپس در دانشگاه لندن (University College London) دوره پسادکتری را گذراند و مدتی هم در مرکز تحقیقات فیزیک نظرینوردیتا (NORDITA) دراستکهلم به عنوان محقق فعالیت کرد.

وی  هم اکنون استاد موسسه علوم اعصاب کاولی نروژ (NTNU) و عضو وابسته موسسه فیزیک نظری نوردیتا (Nordita) و مرکز بین المللی فیزیک نظری(ICTP) است. مجله "اخبار علمی” (Sience News),  به عنوان یکی از قدیمی ترین مجلات علمی در آمریکا از طریق یک نظر سنجی از ۳۰ برنده جایزه نوبل 10 دانشمند جوان تاثیر گذار دنیا را انتخاب کرده است که دکتر یاسر رودی استاد ایرانی موسسه علوم اعصاب کاولی نروژ در جمع 10 جوان باهوش دنیا قرار دارد که به نظر این مجله می توانند در آینده موفق به کسب جوایز با ارزشی شوند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا