دستیابی ایران به جایگاه سوم تولید علم مهندسی شیمی در جهان

 گزارش های اطلاعات پایگاه استنادی (ISI) نشان می دهد که ایران در تولید علم رشته مهندسی شیمی در سال 2001 جایگاه 31 دنیا را در اختیار داشت که این موقعیت، 9 سال بعد و در سال 2010 به جایگاه 11 رسید.اکنون بعد از گذشت 13 سال، کشورمان موفق شد جایگاه خود را در زمینه تولید علم مهندسی شیمی 28 پله ارتقا داده و در سال 2014 در جایگاه سوم دنیا تکیه بزند.

ISI یا موسسه اطلاعات علمی (Institute for Scientific Information) یکی از موسسات معتبر در عرصه جهانی به شمار می آید و به دلیل دارا بودن استانداردهای بالای علمی و ارزیابی درحال حاضر در جایگاه نخست جهانی قرار گرفته است.
کارکرد اصلی این پایگاه جامع، گردآوری آمار و اطلاعات درباره پیشرفت علوم مبتنی بر شمارش انتشار مقالات مجلات از پایگاه علمی تامسون است که شامل حجم مقالات چاپ شده آن در ۱۰ سال اخیر به ۱۰ میلیون مقاله از ۲۲ رشته خاص می رسد و دوره روزآمد شدن آن هر دو ماه یکبار است.
این پایگاه موضوعات علوم کشاورزی، زیست شناسی و زیست شیمی، شیمی، پزشکی بالینی، علوم کامپیوتر، اقتصاد و بازرگانی، مهندسی، محیط زیست، زمین شناسی، ایمنی شناسی، علم مواد، ریاضیات، میکروبیولوژی، زیست مولکولی و ژنتیک، آثار میان رشته ای، عصب شناسی و رفتارشناسی، داروسازی، فیزیک، علوم گیاهی و جانوری، روانپزشکی، روانشناسی، علوم اجتماعی، و علوم فضا را تحت پوشش دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا