دستاورد بزرگ پزشکی قانونی برای بدام انداختن شکارچیان غیرقانونی

به گزارش ایسنا، آخرین آمار انجمن سلطنتی حفاظت از پرندگان در سال 2013 نشان داد که بیش از 120 حادثه تیراندازی، به دام انداختن و مسمویت تائید شده پرندگان شکاری در انگلستان روی داده است؛ این مشکل در بخش‌های دیگر اروپا و همچنین سایر بخشهای جهان وجود دارد.

 

اما دانشمندان دانشگاه آبرتای در داندی می‌گویند، اگر پرندگان مرده بویژه در زمان دور انداختن آنها مورد حمل قرار بگیرند، می‌توان مدارک مهم اثر انگشت آن‌ها را جمع‌آوری کرد.

 

محققان توانسته‌اند برای نخستین‌بار اثر انگشت شکارچیان را از روی پر پرندگان شکاری که تحت خطر مسمومیت، تیراندازی و به دام انداختن غیر قانونی قرار دارند، بازیابی کنند.

 

نشانه‌های جرم با استفاده از پودرهای فلورسنت از روی پر پرندگان قابل جمع‌آوری است؛ در صورت حمل پرندگان توسط شکارچیان، پلیس خواهد توانست آن‌ها را از روی اثرانگشتشان بر روی شکار شناسایی کند.

 

محققان توانستند اثر انگشت‌ها را از روی پر شش گونه مورد آزمایش شامل دلیجه، قرقی، لاشخور، کورکور حنایی، عقاب طلایی و عقاب دم‌سفید بازیابی کنند؛ همچنین توانستند اثرانگشت را از تخم پرندگان با استفاده از پودر سیاه مغناطیسی بازیابی کنند که می‌تواند به پلیس در تعقیب و دستگیری مجموعه‌داران غیر قانونی کمک کند.

 

این پژوهش در مجله Science and Justice منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا