خشک شدن برخی از درختان تبریز به ریزگرد نمکی دریاچه ارومیه نسبت داده شد

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمد تقی پاکزاد در جلسه مشترک با مدیران این سازمان اظهار کرد: با وجود این که تبریز روزگاری نه چندان دور توسط باغ ها احاطه شده بود، اما متاسفانه دیگر شاهد آن وضعیت گذشته نیستیم.

وی با تاکید بر این که امروز شش های تبریز از بین رفته است، افزود: متاسفانه توازن برهم خورده و میزان اکسیژن مصرفی در تبریز بیشتر از میزان تولید آن است و تبریز امروز محل تنفس ندارد.

پاکزاد گفت: در چنین شرایطی مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه نیز شرایط را حادتر و بحرانی تر کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین یادآوری کرد: ریزگردهای ناشی از خشک شدن دریاچه و تاثیر آن بر پوشش گیاهی منطقه غیر قابل انکار است.

پاکزاد افزود: این ریزگردها علاوه بر بحرانی کردن وضعیت سلامت مردم موجب بحرانی شدن فضای سبز نیز شده اند.

وی با بیان این که در چنین شرایطی گیاه رشد نمی کند، اظهار کرد: ذرات و ریزگردهای نمکی باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و ضروری است از اکنون اقداماتی برای کاهش این خطرات آغاز شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد:هر قدر هم بحث های تبلیغاتی در مورد آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه مطرح باشد، چیزی که واضح است حداقل در چند سال آینده شاهد بر طرف شدن مشکل این دریاچه نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: در راستای کاهش بروکراسی اداری و سهل الوصول شدن امور مردم در این سازمان، تا جای ممکن فرایند امور اداری در آن را کاهش داده ایم.

محمدحسین حسن زاده افزود: سازمان فضای سبز شهرداری با وجود این که یکی از حساس ترین بخش های شهری است اما کارمندان این مجموعه پایین ترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند.

وی با اشاره به هدف واگذاری امور به بخش خصوصی ضمن برنامه تحول نظام اداری، اضافه کرد: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز همواره در بحث واگذاری امور به بخش خصوصی پیشرو بوده است.

حسن زاده یادآوری کرد: هم اکنون صد درصد کارهای این سازمان توسط بخش خصوصی انجام می شود.

استان آذربایجان شرقی یکی از استان های 31 گانه جمهوری اسلامی و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان ناحیهٔ شمال غربی ایران محسوب می شود که از شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از شرق به استان اردبیل و از جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است. 

وسعت این استان 45 هزارو491 کیلومتر مربع است که از این جهت یازدهمین استان بزرگ ایران محسوب می شود. 

برپایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، جمعیت این استان سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر بوده که حدود پنج درصد جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است. 

در سرشماری همین سال، کلانشهر تبریز با یک میلیون و 695 هزارو 94 نفر پرجمعیت ترین و چاراویماق با 32 هزار و 745 نفر کم جمعیت ترین شهر استان آذربایجان شرقی بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا