جذب متان توسط آب اقیانوس به کمک جریان الکترونی

تحقیقات به تازگی نشان داده اند که میکروب ها حتی در زمانی که در تماس مستقیم با میکروب دیگر نیستند نیز می توانند با استفاده از الکترون ها، در مسافت های طولانی به اشتراک گذاری انرژی بپردازند و به این ترتیب با یک دیگر همکاری داشته باشند.

این اولین باری است که انتقال مستقیم الکترون بین گونه های مختلف یا DIET در میکرو اورگانیزم های طبیعت دیده می شود. DIET در واقع حرکت سلول ها از گونه ای از سلول به گونه ای دیگر است که در محیط خارجی اتفاق می افتد.

پروفسور ویکتوریا اورفان به عنوان سرپرست تیم پژوهشگران و راهبر و این تحقیق، در این باره بیان کرد: «آزمایشگاه ما به جمعیت میکروب ها در محیط و به خصوص همزیستی آنها بسیار علاقه مند است. همزیستی یا ارتباط متقابل سودمند بین میکرو ارگانیزم ها، منجز به واکنش های شیمیایی خواهد شد که هر میکروب به تنهایی قابل به انجام آن نیست.»

در طول دو قرن دهه اخیر، آزمایشگاه اورفان بر روی ارتباطات میان باکتری هایی پرداخته است که در تراوشات متان کف اقیانوس ها، به همزیستی با یکدیگر به سر می برند. این باکتری ها می توانند برای مصرف 80 درصد از متان های ساتع شده از کف اقیانوس، به صورت مشترک با یکدیگر به تغذیه بپردازند. اگر این گاز ها توسط این باکتری ها مصرف نشود می تواند منجر به تولید گازهای گلخانه ای شود.

به این ترتیب این فرایند می توان گفت که این فعالیت و جابجایی الکترونی مابین میکرو اورگانیزم ها می تواند به شدت برای بشر مفید باشد و بدون آن می توان شاهد یک فاجعه زیست محیطی عظیم بود.