معماری ویژه ساختمان ها عامل دو برابر شدن آسم

شمار افراد مبتلا به آسم در انگلستان به دلیل تغییرات طراحی و ساخت و ساز خانه های جدید، تا سال 2050 دو برابر خواهد شد.  فشار هوا در خانه هایی که به تازگی ساخته می شوند بسیار بالا است و به این دلیل گرد و غبار های تولید کننده آسم نیز در این خانه ها بیش تر است.

بیش ترین افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم خواهند کرد افرادی هستند که بیش تر وقت خود را در خانه صرف می کنند. این جمعیت شامل جوانان و افراد مسن است. دکتر هازیم آبی (Hazim Awbi) به عنوان سرپرست این تحقیقات معتقد است که باز کردن پنجره ها نیز برای کاهش این مشکل کافی نخواهد بود.

هازیم آبی، پرفسور متخصص کیفیت هوا، در این باره بیان کرد: «کیفیت بد هوا در محیط داخلی با ابتلا به بیماری های تنفسی مانند آلرژی، آسم،سرطان ریه، بیماری های انسداد مزمن ریوی، عفونت هالی تنفسی موجود در هوا و بیماری های قلبی و عروقی مرتبط است. با افزایش فشار هوا در خانه های انگلستان، انتظار می رود که کیفیت هوای داخلی ساختمان به طرز بسیار شدیدی پایین بیاید که در نتیجه آن علائم بهداشتی مربوط به کیفیت محیط داخل ساختمان نیز ضعیف تر خواهد شد.»

پروفسور پیتر هاوارد از دانشگاه ساوت همپتون مسئولان را به کسب آگاهی بیش تر درباره "سندروم خانه سمی" دعوت می کند و بر این باور است که افزایش استاندارد های سلامت در خانه های جدید می تواند خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را کاهش دهد.

او در این باره می گوید: «سندروم خانه سمی زمانی رخ می دهد که افراد و خانواده ها در خانه هایشان در معرض ترکیبی بسیار قوی از آلاینده های موجود در هوا قرار گیرند. این آلاینده ها موجب افزایش بیماری های پوستی و تنفسی خواهد شد.»

لازم به ذکر است که در حال حاضر 5.4 میلیون نفر در انگلستان از آسم رنج می برند. این بیماری روزانه منجر به مرگ سه انسان می شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا