پزشکان عوارض جانبی جراحی را برای بیماران تشریح کنند

 دکتر ابراهیم رزم پا اظهار کرد: در بسیاری موارد بیمار به دلیل مواجه شدن با برخی عوارض از پزشک خود شکایت می کند، در صورتی که بیماران باید بدانند هر عمل جراحی عوارض خاص خود را دارد.وی با بیان اینکه گاهی به دلیل بی اطلاعی از عوارض جراحی، شکایاتی در این زمینه مطرح می شود، افزود: این در حالی است که پس از بررسی شکایات رسیده به به مراکز پزشکی قانونی در جلسات کارشناسی، بسیاری از این شکایات به دلیل بی پایه و اساس بودن رد می شوند.

وی گفت: در بسیاری از موارد نیز مشاهده شده است که بیمار به دلیل ذهنیت قبلی از نتیجه جراحی زیبایی خود، پس از آن که به نتیجه مورد نظرش نمی رسد، از جراح شکایت می کند؛ در چنین مواردی نیز پس از برگزاری جلسات کارشناسی، شکایت بیمار بی اساس تشخیص داده و رد می شود.
کارشناس نظام پزشکی و پزشکی قانونی با بیان اینکه بیشتر شکایات اساس علمی ندارند، افزود: به طور کلی باید گفت که بسیاری از این شکایات به دلیل عدم درک متقابل پزشک و بیمار نسبت به خواسته های بیمار و شرایط و عوارض جراحی مطرح می شود.
رییس پنجمین کنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران از برگزاری این کنگره با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه راینولوژی و بیماری های سروگردن از 22 تا 24 مهرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی در تهران خبر داد و گفت: علاوه بر سخنرانان داخلی، 11 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، سوئد، مصر و ایتالیا در مورد موضوعات مختلف مرتبط با علم راینولوژی به ایراد سخنرانی می پردازند.
رزم پا هدف از برگزاری این کنگره و کارگاه های آموزشی ضمن آن را افزایش آگاهی پزشکان در مورد پیشرفته های صورت گرفته در سطح دنیا در زمینه علم راینولوژی و تبادل اطلاعات بین متخصصان این رشته عنوان کرد.
به گفته وی، اقدامات زیبایی سروگردن، اختلالات خواب، بیماری های ناحیه بینی و سینوس در اطفال، نقش سیستم ایمنی در بیماری های سروگردن و نانومدیسین ازجمله محورهای این کنگره است که در مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
رزم پا برگزاری 16 پنل را از دیگر برنامه های این کنگره عنوان کرد و گفت: این پنل ها در طول سه روز برگزاری کنگره در مورد موضوعاتی همچون بیماری های بینی و سینوس، راینوپلاستی، اقدامات زیبایی سروگردن، اختلالات سیستم ایمنی، اختلالات خواب و نانوتکنولوژی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا