ارایه خدمات درمانی در کلینیک آندومتریوز ابن سینا طبق استانداردهای جهانی

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ابن سینا، مرکز درمان ناباروری ابن سینا از ژانویه سال 2015 به عنوان یک مرکز معتبر، تحت نظارت انجمن جراحی های درون بین زنان انگلیس (British Society of Gynecologic Endoscopy) درآمده است.

از جمله مهمترین اعمال نظارتی این انجمن که در زمینه جراحی های درون بین زنان انجام می شود، بررسی دوره ای اعمال جراحی های انجام شده در مراکز از طریق بازبینی فیلم و عکس های اعمال جراحی لاپاروسکوپی، بررسی منابع انسانی و تجهیزات مورد استفاده در مراکز و بررسی پایش بیماران در فواصل زمانی منظم است.

هدف مرکز درمان ناباروری ابن سینا از راه اندازی نخستین کلینیک تخصصی آندومتریوز کشور، تشخیص و درمان به هنگام مبتلایان به آندومتریوز و پیشگیری از پیامدهای آن است. از این طریق می توان از ناباروری های ناشی از این بیماری کاست، به دردهای مقاوم به درمان های دارویی در برخی بیماران پایان داد و به هدف نهایی درمان، یعنی افزایش کیفیت زندگی بیماران نزدیک تر شد.

کلینیک آندومتریوز همچنین در ارتباط و همکاری با انجمن اروپایی جراحی های درون بین فعالیت می کند.

آندومتریوز اختلالی است که در آن بافت مشابه پوشش داخلی رحم (آندومتر) در نقاطی غیرمعمول در قسمت پایینی شکم ظاهر می شود. این بافت ممکن است روی سطح تخمدان، پشت رحم و حفره لگنی، روی دیواره روده و به ندرت در نقاطی دورتر به وجود آید.

آندومتریوز به چهار مرحله محدود، خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود که بیانگر محل قرارگیری و شدت اختلال است. این اختلال می تواند در هر سنی از بلوغ تا یائسگی رخ دهد اما در سنین 20 تا 30 سالگی بیشتر دیده می شود. 

لاپاروسکوپی یک روش جراحی غیرتهاجمی است که پزشک می تواند از طریق یک برش کوچک در زیر ناف ، تلسکوپ مخصوص را وارد شکم و محل ضایعه را در یک زن نابارور مشاهده کند. همچنین از طریق لاپاروسکوپی می توان علل مختلف مانند تخریب لوله ها، آندومتریوز و چسبندگی را که موجب نازایی می شود، شناسایی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا