سهم داروهای گیاهی درطبابت بسیار ناچیز است

به گزارش پایگاه خبری چهارمین همایش طلای سبز، دکتر رسول دیناروند افزود:براساس مصوبات قانونی در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، توسعه روش های جایگزین و طبابت ایرانی ـ اسلامی به عبارتی استفاده از فرآورده های طبیعی مورد توجه قرار گرفته و طب مدرن و امروزی هم آن را پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد جدید حوزه درمان بهره گیری بیش تر از داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی است، اظهارکرد:طی 10 سال اخیر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه استفاده از فرآورده های طبیعی روند مثبت و رو به رشدی را شاهد بوده ایم و در سال های اخیر در حوزه داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است. 
دیناروند افزود: همه این اقدامات با هدف توسعه کاربرد فرآورده های طبیعی در روند درمان بیماری ها انجام گرفته که بدون تردید به نفع سلامت کشور است.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نگاه طب سنتی نگاهی کل نگر است بیان کرد: دیدگاه وزارت بهداشت در این حوزه توسعه وحمایت از طب سنتی است. اما باید در نظر داشت شرط رسیدن به این هدف این است که از هر گونه فریبکاری در این حوزه جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: استفاده از محصولات ارگانیک و گسترش بهره گیری از فرآورده های طبیعی قاعدتا در تأمین سلامت عمومی جامعه نقش دارد. در تمامی کشورهای دنیا حتی در کشورهایی که دارای طب مدرن و پزشکی مولکولی در بالاترین حد هستند، جایگاه طب جایگزین را پذیرفته اند و قبول کرد ه اند که این طب در تأمین سلامت مردم نقش دارد. 
دیناروند گفت: خوشبختانه در کشور ما نیز وزرات بهداشت جایگاه طب سنتی، فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی را به رسمیت شناخته و در حال حاضر نزدیک به هزار فرآورده طبیعی مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده اند؛ برای این که وارد بازار شوند.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشینه تاریخی ایرانی ها در حوزه طب سنتی گفت: گرچه ما در حوزه طب سنتی و فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی پیشینه تاریخی و گذشته درخشانی داریم، اما متاسفانه در دنیای امروز که فرآورده های طبیعی با اقبال جدیدی مواجه شده نتوانسته ایم پا به پای دیگر کشورها در این حوزه پیش برویم و از دنیا عقب مانده ایم.
وی افزود: به طور قطع، هر اندازه مردم با فرآورده های طبیعی و گیاهی بیش تر آشنا شوند، به همان نسبت بازار کار و فعالیت تولید کنندگان این حوزه، رشد و توسعه خواهد یافت. 
دیناروند به برگزاری چهارمین همایش طلای سبز اشاره کرد و گفت: برگزاری اینگونه همایش ها به طورحتم برای گسترش و پویایی صنعت فرآورده های گیاهی مفید است و ما در سازمان غذا و دارو این همایش را توصیه و از آن حمایت می کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا