عارف :دهه چهارم انقلاب دوران رشد کیفی علم است

 دکتر محمدرضا عارف با اشاره به روند رو به رشد علمی کشور گفت: در دهه چهارم انقلاب رشد کیفی علم مهم تر از رشد کمی آن است که خوشبختانه این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار دارد.
وی تصریح کرد: در شرایط حاضر باید کاری کنیم که به کیفیت و محتوای علم بیشتر پرداخته شود و مردم آثار تولید علم را در زندگی خود ببینند.
عارف در آستانه سال تحصیلی جدید به دانشجویان توصیه کرد مستقل از اینکه در چه رشته ای تحصیل می کنند تمام تمرکز خود را بر فراگیری دانش و انجام پژوهش قرار دهند.
استاد دانشگاه صنعتی شریف، نیروی انسانی را اصلی ترین مزیت کشور توصیف کرد و گفت: رفع مسائل و مشکلات کشور در گرو تلاش و فعالیت این نیروی انسانی است و با توجه به اینکه اولویت اصلی ما علم و فناوری است، درصورت توجه دانشجویان به این امر، همه شاخص های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور اصلاح خواهد شد.
عضو پیوستهٔ فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز علمی برای ما مفید است که تبدیل به ثروت شود که خوشبختانه این امر هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هم در سیاست های برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.
عارف درخصوص تغییر روسای دانشگاه ها نیز گفت: تغییر روسای دانشگاه معمولا یک فرآیند دارد و بعد از گذشت مدتی تغییر در دانشگاه ها به وجود می آید که خود را نشان خواهد داد و ما نیز منتظر این تغییرات خواهیم بود.
به گزارش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی ابراز امیدواری کرد حضور نیروهای تازه نفس در مدیریت دانشگاه ها در سال تحصیلی پیش رو، انرژی بیشتری به مجموعه های دانشگاهی تزریق کند و تحولات جدیدی خصوصا در زمینه کیفی در محیط های علمی ایجاد شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا