بازدید سفیران پنج کشور اروپایی از تالاب شادگان در خوزستان

 هیاتی متشکل از سفیران اتریش، سوئد ، بلژیک ، قائم مقام سفیر نروژ، قائم مقام سفیر استرالیا و هیاتی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر دو روزه خود امروز( دوشنبه) از تالاب بین المللی شادگان بازدید کردند.این هیات در راستای بررسی وضعیت تالاب شادگان، آشنایی با کارکردها و تنوع زیستی این تالاب، بازدید از طرح حفاظت از تالاب شادگان و بررسی همکاری های بین المللی از شب گذشته در خوزستان به سر می برد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست در جریان بازدید از این تالاب با اشاره به اجرای طرح گردشگری در تالاب بین المللی شادگان از آماده سازی یکی از جزیره های تالاب شادگان با دسترسی مناسب برای حضور گردشگران خبر داد.
سید عادل مولا افزود: با توجه به گرمای هوا گردشگری در تالاب شادگان فصلی است اما فقط در ایام نوروز شش هزار نفر از این تالاب بازدید کردند.
وی گفت: احداث مضیف های سنتی و اسکله از اقداماتی بود که برای توسعه گردشگری در این تالاب انجام شده است.
مولا ، جذب گردشگر به صورت قانونمند و مدیریت شده با مشارکت جوامع محلی را از اهداف طرح گردشگری تالاب شادگان ذکر کرد.
بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان نیز اظهار داشت: با اعتبارات موجود امکان برطرف کردن همه مشکلات تالاب وجود ندارد لذا با توجه به اینکه تالاب شادگان از تالاب های ثبت شده بین المللی است انتظار حمایت بین المللی از این تالاب وجود دارد.
هیات سفیران و نماینده سازمان ملل در ایران همچنین از مرکز آموزش بازدید کنندگان تالاب شادگان بازدید کردند.
همکاری سازمان ملل برای حفاظت از محیط زیست خوزستان به سال 89 و آغاز طرح حفاظت از تالاب بین المللی شادگان بازمی گردد.
شادگان بزرگترین تالاب ثبت شده کشور در لیست تالاب های بین المللی (رامسر سایت) است که از 20 سال پیش در فهرست تالاب های در معرض خطر (لیست مونترو) قرار دارد.
به گزارش ایرنا، گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در نخستین سفر خود به خوزستان در اردیبهشت 93 از این تالاب و طرح حفاظت از تالاب شادگان به عنوان طرح مشترک سازمان محیط زیست و سازمان ملل بازدید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا