دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی در شیراز برگزار می‌شود

 افشین برهان حقیقی دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی، به تشریح برنامه‌های این برنامه علمی پرداخت و گفت: در دومین کره بین‌المللی و هشتمین همایش ملی سکته مغزی با حضور بیش از 200 شرکت کننده داخلی و خارجی برگزار و ۳۵ سخنرانی شفاهی ارائه خواهد شد.وی افزود: در مجموع 60 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که 35 مورد به شکل شفاهی و مابقی به شکل پوستر در کنگره ارائه می‌ شود.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی خاطرنشان کرد: همچنین هشت مورد از مقالات شفاهی مربوط به مقاله‌های ارائه شده در کنگره و مابقی توسط سخنرانان به نام داخلی و خارجی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی گفت: دال ادجل متخصص مغز و اعصاب، افشین دیوانی از ابداع کنندگان وسایل پزشکی مغز و اعصاب، ادنان قریشی رئیس انجمن نورولوژی مداخله آمریکا، دیمیتریوس لوپس جراح مغز و اعصاب از دانشگاه شیکاگو و اوا هارتلس استاد دانشگاه مونیخ از سخنرانان این کنگره هستند.وی ادامه داد: این کنگره تأییدیه سازمان جهان سکته مغزی، انجمن نورولوژیست‌های مداخله‌ای جهان، انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران و انجمن سکته مغزی ایران را دریافت کرده است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی با بیان اینکه ریاست کنگره به عهده دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، هتل شیراز را به عنوان مکان برگزاری کنگره معرفی کرد.

برهان حقیقی گفت: آشنایی متخصصان ایرانی با جدیدترین روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان سکته مغزی از نتایج حضور اساتید بین‌المللی رشته در ایران است ضمن آن که این افراد قصد دارند در زمان حضور در ایران، ۱۰ عمل در بیمارستان‌های دولتی داشته باشند و پس از بازگشت به کشورهای خود نیز می‌توانند پیام پیشرفت‌های پزشکی ایران را به دانشگاه‌های خود ببرند.

وی با بیان اینکه از هر شش نفر در دنیا یک نفر به سکته مغزی مبتلا می‌شود، گفت: با تحقیقاتی که در رابطه با سکته مغزی در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد، سالانه یکهزار و ۵۰۰ بیمار سکته مغزی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند که یک‌ سوم از آنها زیر ۶۵ سال و ۱۵ درصد زیر ۴۵ سال یعنی در سنین جوانی هستند.

وی بیماری قند، افزایش چربی‌های خون، پرفشار خونی و مصرف دخانیات را از جمله علل سکته مغزی بیان کرد.در ادامه دبیر علمی هشتمین همایش ملی سکته مغزی نیز گفت: سکته مغزی در اثر مسدود یا پاره شدن شریان‌های مغزی ایجاد و فلج شدن یک‌طرف بدن، از دست دادن تعادل، سرگیجه و تاری چشم ازجمله علائم آن محسوب می‌شود. در این راستا همه‌گیرشناسی سکته مغزی، پیشگیری از سکته، درمان سکته در مرحله حاد، مراقبت از بیماران سکته‌ای در مرحله حاد بیماری، تشخیص سکته، ارتباط سکته با بیماری‌های داخلی و توان‌بخشی و پرستاری از بیماران سکته‌ای را از مهمترین محورهای همایش قرار داده‌ایم.

عبدالحمید شریعت خاطرنشان کرد: سه عنوان کارگاه آموزشی نیز طی دو روز در حاشیه همایش برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا