نرم افزار همراه برای تست ویتامین در بدن + فیلم

بسیاری از آزمایش های مورد نیاز برای تخمین زدن میزان مواد معدنی و ویتامین در بدن با نمونه برداری هایی همراه هستند که برای برخی از بیماران دارای دافعه محسوب می شوند با این وجود دانشمندان به دنبال روش هایی برای پرهیز از سوراخ کردن بدن انسان ها، حتی برای مقاصد درمانی هستند.

در همین راستا نیز اسکن های عمقی می توانند به خوبی کارآمد باشند و مسلما برای انجام این اسکن ها نیاز به همکاری کردن پزشکان با متخصصان کامپیوتر و فناوری اطلاعات، امری بدیهی به نظر می رسد.

 یکی از پلتفرم های محبوبی که این دو گروه را به یکدیگر پیوند زده است، تلفن های همراه هوشمند است. این دستگاه های کوچک تقریبا در همه خانه ها یافت می شوند و پتانسیل اجرای بسیاری از موارد مورد نیاز دانشمندان را دارند. به همین دلیل نیز بسیاری از نرم افزارهای پزشکی به بازارهای نرم افزاری راه پیدا می کنند.

حال در آخرین نمونه از این نرم افزارها شاهد این هستیم که محصولی به نام Vita Stiq توسط محققان ساخته شده است. البته این نرم افزار به یک اسکنر سخت افزاری نیز نیاز خواهد داشت تا بتوان فرایند مورد انتظار را با آن برآورده ساخت. این قطعه سخت افزاری مشابه با یک قلم کامپیوتری به نظر می رسد و از طریق جک 3.5 میلی متری هدفون به تلفن های همراه متصل می شود.

پس از این کار، تصاویر روی نمایشگر به کاربر نشان می دهد که باید نوک قلم را بر روی کدام قسمت های دست خود قرار بدهد. با انجام این کارها می توان میزان موجودی بدن از مواردی مانند ویتامین ث، ویتامین ب 1 و منیزیم را به سادگی به دست آورد. در نهایت نیز گزارش مربوطه به کاربر ارائه می شود و حتی می توان سوابق این گزارش ها را در تلفن همراه و یا انباره های ابری ذخیره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا