گزارش ویدیویی از آزمایش پرواز با هواگرد بال زن

هواگردهای بال زن نخستین تلاش های انسان برای پرواز محسوب می شوند و بسیاری از ما با طراحی های لئوناردو داوینچی با این مفهوم آشنا هستیم. بشر در ابتدا پرواز را به واسطه شبیه سازی حرکت پرندگان برای خود ممکن می دید و به همین دلیل نیز به دنبال ساخت ابزاری بود تا بتواند به کمک آن با بال زدن پرواز را تجربه کند.

به تدریج هواگردهای بال زن  فرایندهای مکانیکی را نیز در خود دخیل دیدند ولی هیچ گاه نتوانستند بشر را به سطح مورد انتظار برای پرواز برسانند. با این وجود ساخت هواگردهای بال زن  برای مقاصد تحقیقاتی ادامه دارد و بسیاری از محققان سعی در ساخت هواگردهای بال زن دارند که بیشترین زمان را به پرواز در آمده و می توانند رکوردهای فعلی در این زمینه را جابجا کنند.

در این گزارش ویدیویی می توانید شاهد ثبت رکورد حال حاضر جهان توسط یک هواگرد بال زن ویژه باشید. شایان ذکر است که هواگردهای بال زن  می بایست تنها به منبع انرژی انسانی وابسته باشند و در صورت داشتن موتورهای محرکه در رده بال زن جای نخواهند گرفت.

این هواگردهای بال زن با الهام گرفتن از پرواز پرنده های برفی ساخته شده و سرانجام پروازی موفقیت آمیز را تجربه کرد. شایان ذکر است که طراحی این هواگردهای بال زن  می تواند اطلاعات بسیار مفیدی درباره نحوه تعلیق با کمترین انرژی مصرفی را به دانشمندان ارائه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا