33 درصد از سکته های مغزی زیر سن 60 سال رخ می دهد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر افشین برهان حقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که دومین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره کشوری سکته مغزی یکم تا سوم مهر در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: سکته مغزی یک بیماری شدید دستگاه عصبی مرکزی است که می تواند منجر به معلولیت شدید یا فوت شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه بر اثر بروز این بیماری میلیون ها ساعت از عمر انسان به ویژه در دوره مولد تلف شده و از دست می رود.
دکتر برهان حقیقی، متخصص بیماری های مغز و اعصاب و فلوشیپ نورولوژی عروقی – مداخله ای همچنین ادامه داد: در این کنگره علمی که متخصصانی از سایر کشورها نیز حضور دارند 10 عمل جراحی بر روی بیماران توسط زبده ترین پزشکان متخصص در این کنگره انجام خواهد شد .
وی اضافه کرد : این بسیار مهم است که دلایل و عوامل منجر به این بیماری را یافت و از علل ایجاد کننده آن پیشگیری کرد همچنین ضروری است علائم سکته مغزی را به مردم آموزش داد و پزشکان را در مورد این علائم و تشخیص زودرس و بهینه سکته مغزی آگاه کرد.
وی ادامه داد: ضمن این که درمان های جدید سکته مغزی را در کشور باید جایگزین روش های قدیمی تر کرد. 
به گفته دکتر برهان حقیقی ما با این اهداف هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین المللی سکته مغزی را در شیراز برپا خواهیم کرد. 
وی گفت : در این کنگره از اساتید بین المللی بسیار معروفی از جمله دکتر رندال اجل (Dr. Randall C. Edgell) از دانشگاه سنت لوییس آمریکا، دکتر افشین دیوانی (Dr. Afshin Divani) از دانشگاه مینه سوتا، دکتر عدنان قریشی (Dr. Adnan Qureshi) از دانشگاه مینه سوتا، دکتر دمتریوس لوپس (Dr. Demetrius Lopes) از دانشگاه شیکاگو، دکتر اوا بارتل (Dr. Eva Bartles) از دانشگاه مونیخ آلمان،دکتر الکساندروس جورجیادیس (Dr. Alexandros Georgiadis) از دانشگاه مینه سوتا و دکتر استلیوس مانولیس (Dr. Stelios Manolis Smirnakis) از دانشگاه هیوستون آمریکا دعوت کرده ایم .
دکتر برهان حقیقی ادامه داد: این اساتید از جمله معروف ترین متخصصان فن نورولوژی در جهان هستند و به عنوان مثال پروفسور عدنان قریشی به عنوان میهمان ویژه کنگره، بیش از 420 مقاله بین المللی را به خود اختصاص داده و به عنوان یکی از بنیان گذاران نورولوژی مداخله ای در جهان شهره است. 
وی گفت : این استاد بین المللی که در کنفرانس های متعددی حضور داشته است، به دعوت انجمن سکته مغزی ایران و انجمن مغز و اعصاب به شیراز خواهد آمد. 
دکتر برهان حقیقی افزود: دکتر لوپس نیز در واقع از بزرگترین اساتید و معلمین درمان انوریسم مغزی در جهان و رییس بخش جراحی عروق مغز و اعصاب در شیکاگو است. 
وی از پروفسور ادجل به عنوان کسی که در درمان سکته های وریدی مغزی صاحب نظر است یاد کرد و گفت : دکتر دیوانی نیز از مفاخر ایران بوده و در اختراع وسایل پزشکی مربوط به سکته های مغزی از تبحر خاصی برخوردار است. 
متخصص بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد : دکتر بارتل نیز از پیشگامان و بزرگترین دانشمندان سونوگرافی های عروق مغزی است. 
وی گفت : همه این اساتید به دعوت انجمن سکته مغزی و انجمن نورولوژی ایران در این کنگره حضور به هم می رسانند. 
به گفته دبیر اجرایی هشتمین کنگره کشوری سکته مغزی ، در این کنگره با یک برنامه ریزی دقیق بهترین آموزش ها را برای متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، متخصصین قلب، متخصصین فیزیوتراپی، متخصصین رادیولوژی، پرستاران، فیزیوتراپیست ها و اساتید علوم پایه برگزار می کنیم به طوری که یک کار تیمی مناسب و بهینه از این پس برای تشخیص و درمان سکته مغزی جایگزین روش های قدیمی شود. 
وی با بیان اینکه این کنگره توسط انجمن جهانی سکته مغزی و انجمن جهانی متخصصان مغز و اعصاب عروقی و مداخله ای تایید شده، گفت: کنگره و کارگاه های آن دارای 20 امتیاز بازآموزی بوده و در طی آن سخنرانی ها، مناظره ها و میزگردهای فراوانی در مورد تشخیص و درمان سکته های مغزی برگزار می شود. 
دکتر برهان حقیقی همچنین با بیان اینکه داروی TPA به عنوان حیاتی ترین داری سکته مغزی به تازگی تحت پوشش بیمه قرار گرفته این موضوع را نویدی برای درمان بهتر سکته های مغزی کشنده در چهار ساعت اول مراجعه بیمار به بیمارستان ذکر کرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که طی این کنگره فضای آموزشی مناسبی را برای همه دانش پژوهان و مشتاقان علم فراهم آید. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا