افزایش آگاهی مردم، عامل اصلی استقبال از داروهای گیاهی

لیلی چگینی اظهار کرد: اغلب مردم ترجیح می دهند از داروهای گیاهی استفاده کنند و در صورت وجود داروهای گیاهی مشابه داروهای شیمیایی، از نوع گیاهی آن استفاده کنند. 
وی همچنین از گرایش به مصرف داروهای گیاهی در کشورهای پیشرفته خبر داد و گفت: مصرف داروهای گیاهی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته هم در حال افزایش و در مقابل، استقبال از داروهای شمیایی در حال کاهش است.
چگینی بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت ها در حوزه گیاهان دارویی تاکید کرد و افزود: گیاهان دارویی ایران به صورت خام از کشور خارج می شوند و پس از فرآوری و بسته بندی مناسب با قیمت گران در اختیار مردم قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های پراکنده در این حوزه باید تحت یک سیستم یکپارچه قرار گیرد، افزود: در چند سال اخیر تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته است اما همچنان موانع زیادی وجود دارد که باید برطرف شود. 
چگینی همچنین به نامگذاری امسال از طرف سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و گفت: شعار امسال این سازمان 'ایمنی غذا از مزرعه تا سفره' است و به همین دلیل اغلب کشورها توجه ویژه به این موضوع دارند.
دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش طلای سبز اظهار کرد: این همایش با رویکرد سلامت تغذیه و طب سنتی از مزرعه تا سفره از هفتم تا دهم مهرماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. 
چگینی در مورد امتیاز بازآموزی این همایش گفت: برای متخصصان گروه های مختلف پزشکی اعم از اطفال، داخلی، قلب و عروق، داروسازی بالینی و سنتی که در این همایش حضور می یابند از 14 تا 20 امتیاز بازآموزی درنظرگرفته شده است.
وی به ارسال 365 مقاله به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: از مجموعه مقالات ارسال شده، 85 مقاله پذیرفته شده است که پنج مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه می شود.
به گزارش ایرنا , چگینی برگزاری اولین جشنواره طب سنتی و تغذیه و برپایی نمایشگاهی در این رابطه را از برنامه های جانبی این همایش عنوان کرد و گفت: اغلب شرکت های فعال در حوزه داروهای گیاهی در این نمایشگاه حضور می یابند تا آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید مردم قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا