آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری های علمی با نیروهای مسلح

 علی عباسپور روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور جمعی از فرماندهان ارتش و دانشجویان برگزار شد با بیان اینکه این واحد دانشگاهی 40 هزار دانشجو دارد که بیش از 70 درصد آن را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند افزود: این دانشگاه شرایط مساعدی برای انجام پروژه های تحقیقاتی ارتش و سپاه به شکل پایان نامه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین انجام سایر پروژه های تحقیقاتی مربوط به نیروهای مسلح دارد. 
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع برجام تصریح کرد: ترسیم خط قرمز هسته ای از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید بر اجرای آن باعث شد بتوانیم از حق هسته ای خود دفاع کنیم. 
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به سالروز دفاع مقدس گفت: صدام از روز 31 شهریور حتی فرمانداران و استانداران جدید و نام شهرهای ایران را نیز انتخاب کرده بود و طبق اسناد از 16 روز قبل از این تاریخ نطق خود را که به خیال واهی اش قرار بود پس از فتح تهران در حضور خبرنگاران مطرح کند آماده کرده بود. 
محمد حسن نامی ادامه داد: وقتی صدام کنار توپ ایستاده و با پرتاب اولین گلوله جنگی به خاک عزیزمان جنگ 8 ساله را آغاز کرد چند مقام ارشد از برخی کشورهای مرتجع منطقه هم آنجا بودند و با تقدیر از این اقدامش وی را سردار قادسیه نامیدند. 
وی تصریح کرد: رژیم عراق در مقابل ما قدرتی نداشت ولی ایران نه با عراق که با کل جهان در حال جنگ بود. 
نامی ادامه داد: فقط در یک مورد شوروی سابق 700 هزار تن تسلیحات و ادوات نظامی به عراق داد و ماهواره های آمریکایی نیز از سال 62 به بعد عکس های ماهواره ای با دقت یک مترمربع از آرایش دفاعی ایران را در اختیار بعثی ها قرار می دادند. 
وی در پایان بر آمادگی ارتش جمهوری اسلامی برای همکاری های علمی با دانشگاه های کشور تاکید کرد.
در این مراسم همچنین از ربات بالگرد ققنوس رونمایی شد.این ربات دارای یک ساعت مداومت پروازی و وزن چهار کیلوگرم است که وزن آن در زمان داشتن سوخت به 6.5 کیلوگرم می رسد.
به گزارش ایرنا،در ادامه برنامه تیپ 65 نیروی زمینی ارتش به اجرای رزمایش پرداخت. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا